Si hi ha un circuit peculiar i únic en el Mundial de Formula 1 capaç de reunir un bon grapat de curiositats, aquest és el Gran Premi de Mònaco

El Gran Premi de Mònaco de Formula 1 és el més peculiar del Campionat, no només per tractar-se d’un traçat urbà, sinó també per altres raons que expliquem a continuació:

  • La cursa més curta: per normal general, totes les curses del Mundial tenen un recorregut d’aproximadament 305 quilòmetres, però a Mònaco només es recorren 260,520 km en 78 voltes. Això és degut a la lentitud del traçat. Per recórrer els 305 km s’haurien de sobrepassar les dues hores, temps límit d’una cursa de Formula 1.
  • El Safety Car, un protagonista més: a causa de l’alta estadística d’abandonaments (deu per cursa), l’entrada del cotxe de seguretat és una pauta habitual en el traçat del Principat. Dels deu abandonaments, quatre són per accidents que generalment acaben trinxant el monoplaça contra els murs que protegeixen el circuit.
  • Ayrton Senna, príncep de Mònaco: el pilot brasiler és qui més victòries suma en el traçat urbà. Concretament va arribar a acumular sis victòries, cinc d’elles consecutives.
  • Rosberg buscarà la quarta victòria consecutiva: el pilot alemany de Mercedes ha dominat clarament els darrers tres anys i, enguany, buscarà augmentar el seu palmarès.
  • Michel Schumacher, el més ràpid: el pilot alemany, actualment disputant la cursa més important de la seva vida, és qui té el rècord de voltes ràpides a Mònaco, cinc.
  • Loews, la corba més lenta: el circuit de Mònaco és conegut per les seves corbes lentes però n’hi ha una que té l’honor de ser la més lenta del Mundial, Loews. Tot i semblar inofensiva, allà s’han produït grans avançaments i picabaralles interessants.
  • Iots i apartaments, bones vistes: a causa de la falta d’espai per muntar grans graderies, els iots i els apartaments es converteixen en unes llotges vip que donen cabuda a milers de persones. Això sí, a un preu prohibitiu.
  • El Gran Premi més car: sens dubte Mònaco és per tradició la cursa més luxosa i glamurosa del Mundial. Els assistents poden arribar a gastar-se fortunes immenses entre les entrades, allotjaments, restaurants, etc.
  • Els lliures, el dijous: en un principi es feia així perquè divendres coincidia amb l’Ascensió, però ara ja es fa per mantenir la tradició i allargar el cap de setmana de Gran Premi.
  • Bernie Ecclestone ho va intentar: el patró de la Formula 1 va intentar participar en el Gran Premi de Mònaco de 1958, però no va aconseguir classificar-se per a la cursa, ja que el seu temps va ser pràcticament 4 minuts i mig més lent respecte el temps de la pole.