Un particular va aconseguir aquest récord amb un Opel Insignia 1.6 CDTi ecoFLEX

Felix Egolf va demostrar que les dades de consum que homologa el nou Opel Insignia 1.6 CDTi ecoFLEX (entre 3,8 i 3,9 litres als 100 quilòmetres) poden ser rebaixades considerablement en les condicions normals de trànsit d’Europa central. Durant el seu viatge d’anada i tornada entre els Alps suïssos i el Mar del Nord, només ha necessitat 3,46 litres de dièsel cada 100 quilòmetres. En total ha recorregut 2.111 km amb un dipòsit de combustible.

El viatge de Egolf va començar en Lucerna, Suïssa, el passat 6 d’abril. Des d’allà, va viatjar a la central d’Opel a Rüsselsheim, a través de la Selva Negra. A Rüsselsheim va realitzar una parada per mantenir una reunió amb Christian Müller, vicepresident Global de Sistemes de Propulsió. “L’agulla del nivell de combustible marcava pràcticament ple quan Felix Egolf va arribar a Rüsselsheim. Va aconseguir completar els primers 429 quilòmetres amb un consum mitjà de només 3,2 litres. És impressionant que hagi pogut batre la barrera dels 2.000 quilòmetres”, va dir Müller.

El viatge va portar a Egolf des d’allà a Münster, Oldenburg i Cuxhaven, a la costa alemanya del Mar del Nord. El recorregut de tornada el va portar per Hanover, Kassel i St Gallen, abans d’arribar amb èxit a Zuric el 8 d’abril.

2.111 km, Opel Insignia i només un dipòsit | Diari Català

“Feia temps que volia trencar la barrera dels 2.000 quilòmetres, però no trobava el cotxe amb el qual aconseguir-ho. La bona aerodinàmica de l’Opel Insignia (amb un Cx de només 0,26 i una reduïda superfície frontal) combinada amb els pneumàtics Eco Contact 5 de molt baixa resistència a la rodadura ha contribuït a aconseguir aquest resultat. Aquest viatge amb l’Opel Insignia també ha demostrat que qualsevol que condueixi anticipant-se a les circumstància del trànsit pot igualar i, fins i tot, millorar les xifres de consum oficials. Tothom pot ser un corredor de llarga distància”, va dir Egolf.

Com veieu, realitzar consums baixos és possible sempre que les condicions de trànsit ho permetin. No és el mateix circular amb retencions que fer-ho a una velocitat mitjana contínua sense cap impediment que, segurament, aquesta va ser la condició amb la qual va viatjar el senyor Egolf.