Amb la fusió entre Škoda i Volkswagen va començar un autèntic èxit comercial

Es compleixen 25 anys de la fusió entre Škoda i Volkswagen, una relació que va començar una mica dubitativa però que amb el temps se li ha donat la raó al grup automobilístic alemany ja que les xifres han augmentat considerablement, així com la qualitat dels vehicles.

Škoda va passar de ser un productor regional a un fabricant internacional amb la capacitat de produir més d’un milió de vehicles a l’any, la qual cosa suposa també un augment considerable de la facturació. Abans de la fusió el volum de producció era de 200.000 vehicles per any: la gamma de models consistia en només dos models: un amb motor posterior que aviat es deixaria de fabricar, i el compacte Favorit, que va ser presentat al 1987, juntament amb la seva versió familiar Forman. Avui, Škoda ofereix una extensa gamma de models: des del petit Citigo fins a una gran berlina, el Superb.

En els últims 25 anys, el desenvolupament de Škoda s’ha vist impulsat per un ampli programa d’inversions per part de Volkswagen i han situat a la marca com un dels pilars essencials de l’economia txeca. Un exemple d’això són els 28.500 empleats que té la marca a tot el món, la majoria d’ells formats i treballant a la República Txeca.

Mentre que el mercat local segueix sent important per Škoda, el 92% de la seva producció durant el 2015 va ser venuda en altres països, sent Xina el millor mercat i Alemanya el segon millor. De moment en el que portem de 2016, la marca segueix creixent a ritme de rècord i evidenciant la millora més que interessant dels seus productes. A més, amb el futur SUV de la marca s’espera que els nivells segueixin mirant cap amunt i millorin encara més els números comercials i econòmics.