Apple Music té 6,5 milions de subscriptors de pagament

Des que Apple presentarà el passat mes de juny el servei de música en streaming Apple Music, molts han estat els rumors sobre els possibles usuaris que finalment es quedarien amb el servei de música en streaming d’Apple i deixarien Spotify. Un mes després de la finalització del termini gratuït de tres mesos que Apple va oferir a tots els usuaris, Tim Cook acaba d’anunciar les primeres xifres sobre el nombre de subscriptors de pagament que disposa Apple Music.

Apple Music

Tim Cook, ha anunciat en les conferència en viu del Wall Street Journal, que Apple Music ha arribat als 6,5 milions d’usuaris de pagament, un cop finalitzat el període de prova gratuït. Segons Apple, 11 milions de persones van provar el servei durant el temps que va estar de forma gratuïta. Aquests 6,5 milions de subscriptors representen gairebé el 60% d’aquests usuaris, a això cal sumar-li altres 8,3 milions que encara estan en el període de prova.

Apple music la veritable competència de Spotify?

Spotify vs Apple MusicLa xifra pot semblar petita però no és així. És cert que Spotify tenen 20 milions d’usuaris de pagament però el temps que han necessitat per aconseguir-los és molt superior. A més, dels 11 milions d’usuaris que van començar a usar Apple Music, aconseguir 6,5 milions és una molt bon xifra.

Xifra que, a més, compleix amb aquesta previsió del 50% d’usuaris que mantindrien el servei un cop finalitzat el període de prova de tres mesos. Sense cap dubte cal dir que és tot un èxit i això que Apple Music té encara coses a millorar a nivell d’interfície i usabilitat. Però la qualitat de les seves llistes i capacitat de descobrir contingut de qualitat ha convençut a molts.

Haurem d’esperar diversos mesos perquè Apple llanci a la resta de països on encara no està disponible Apple Music per saber realment quants subscriptors de pagament tindrà la plataforma per poder comparar-lo amb altres serveis similars, però està clar que una bona part del percentatge d’usuaris que ho estan provant, al final decidiran pagar pel servei d’Apple, com ha succeït amb les xifres que us hem apuntat més amunt. Quan finalitzi el període de prova a la Xina, Apple ja podrà oferir xifres més o menys definitives sobre els usuaris interessats en Apple Music.