Estética molt esportiva i 170 CV de potència per al nou Abarth 124 Spider

Era d’esperar, sabíem que Abarth no tardaria en treballar sobre la base del bonic Fiat 124 Spider, germà bessó italià del Mazda MX-5, ja que tothom demanava a crits una versió una mica més picant del descapotable. Doncs bé, des del Saló de Ginebra ens arriba l’esperat Abarth 124 Spider amb una potència de 170 CV i un disseny addicional molt atractiu i esportiu.

Abarth 124 Spider, més esportiu i divertit | Diari Català
Interior

Primer de tot, el motor. Aquest és el ja conegut 1.4 turbo del grup Fiat però que aquesta vegada ascendeix fins als 170 CV de potència i 250 Nm de parell màxim. Assegura un 0 a 100 km/h en 6,8 segons, no gaire més ràpid que el Mazda MX-5 de 2 litres i 160 CV amb motor atmosfèric. Així mateix, l’Abarth arriba fins als 230 km/h i només pesa 1.060 quilos. Sens dubte, tot aquest conjunt pot assegurar una diversió increïble, a més d’una línia espectacular i molt Racing.

Però no només es queda aquí, sinó que també aposta per retocs tècnics com nous amortidors Bilstein amb molles una mica més dures, barres estabilitzadores reforçades, equip de frenat signat per Brembo amb pinces d’alumini i un sistema electrònic completament desconnectable per gaudir de la conducció pura amb un bon tracció posterior.

Abarth 124 Spider, més esportiu i divertit | Diari Català
Vista posterior

Estèticament és molt cridaner i és un bon exemple de com deuen vestir-se els que desitgin ser esportius i Racing. Destaca per diferents elements acabats en negre com el capó, porta del maleter, faldons, para-xocs, etc., llandes d’aliatge de 17 polzades, difusor, aleró molt aerodinàmic i quatre sortides d’escapament. A l‘interior també es respira esportivitat a dojo amb un nou entapissat en tonalitat vermella, elements folrats en pell o la marca també vermella del volant.

Abarth 124 Spider, més esportiu i divertit | Diari Català
Abarth 124 Rally

Però la novetat no s’acaba aquí ja que la marca italiana també aposta per un Abarth 124 Rally amb la ment posada en l’homologació FIA R-GT. Aquest model munta un motor de 1.8 litres turbo capaç de generar 300 CV de potència, així com una estètica totalment de competició, descripció traduïda també en el seu interior desmantellat.