Activision compra King per sis bilions de dólars

    0

    Amb l’absorció, Activision es converteix en l’empresa més gran del sector del videojoc

    Activision compra King o, amb una definició més gràfica, els propietaris de Call of Duty ara també ho són de Candy Crush i de World of Warcraft. Es tracta d’una operació que tancarà l’estiu del 2016 donant com a resultant a “l’empresa més gran dedicada al món del videojoc amb gairebé 500 milions d’usuaris actius cada mes, repartits per 196 països“. Amb la fusió, Activision entra meteòricament al mercat mòbil.

    King compta amb 474 milions d’usuaris al mes distribuïts entre els seus principals èxits: Candy Crush Saga Candy Crush Soda Saga. A més de la seva àmplia oferta, on hi podem trobar els també populars Farm Heroes SagaBubble Witch Saga o Diamond Digger Saga, és amb Candy Crush on King acumula uns beneficis anuals de més de dos bilions de dòlars. Activision compra King, però també compra part d’un dels grans mercats del videojoc; el mercat mòbil.

    Una oportunitat d’or per Activision Blizzard

    Tot i que el titular és que Activision compra King, cal puntualitzar que l’empresa estatunidenca ja compta amb una de les filials més productives del món del videojoc; Activision Blizzard. És la creadora de l’incombustible World of Warcraft -un dels pares dels multijugadors ‘online’ massius-, de la franquicia Diablo, del popular HearthStone i de l’inminent OverwatchActivision Blizzard rep uns ingressos mensuals que ronden els 20 milions de dòlars, una productiva activitat tenint en compte que ofereix Hearthstone Heroes of the Storm de manera gratuïta.

    Ara que Activision compra King per 5,900 milions de dòlars, uns 5,355 milions d’euros al canvi, falta veure quin és el pròxim moviment d’una companyia que d’aquí a 3 díes, el 6 de novembre, treu la nova iteració de la seva franquícia estrella; Call of Duty: Black Ops 3. Ara per ara, sembla que el seu futur a curt termini és prometedor.