Activision compra la MLG

    0

    La companyia, una de les multinacionals més grans de la indústria del videojoc, s’apropia d’un dels líders en la retransmissió de competicions sobre eSports

    La noticia del dia dins la indústria del videojoc és que Activision compra la MLG. Activision Blizzard, Inc. és un dels monstres dels sector de l’oci interactiu, propietari de Blizzard (World of Warcraft, League of Legends, StarCraft) i de franquícies tan conegudes com Call of DutyDestiny Guitar Hero. 

    Fa dos mesos Diari Català també publicava l’adquisició de King per part de la mateixa multinacional, convertint-la amb l’empresa més gran del sector del videojoc. Ara que Activision compra la MLG, molts usuaris qüestionen la manca d’imparcialitat futura d’una organització que a partir d’avui passa a ser propietat de l’empresa que gestiona diversos dels jocs més punters dins el terreny dels eSports, com ara Hearthstone League of Legends.

    Un servei que vol ser referent

    Bobby Kotick, director executiu d’Activision Blizzard, assegura que «l’adquisició del negoci de la Major League Gaming respon als nostres plans de crear la ESPN dels eSports». Per la seva banda, el seu homòleg en el càrrec dins la MLG, Sundance DiGiovanni -qui també és el cofundador del servei- apunta que «la compra d’Activision Blizzard és un compromís per expandir les oportunitats dels videojugadors per tal de poder ser reconeguts per la seva excel·lència competiiva».

    Els registres del 2015 apunten que els eSports tenen una audiència superior als 100 milions d’usuaris únics, un ressò superior a la capacitat mediàtica de moltes altres lligues professionals i un gran negoci per publicistes i especialistes del merchandising. De cara al 2017, s’estima¹ que la xifra es triplicarà fins als 300 milions.

    ¹Newzoo