L’Ajuntament rebutja la marca ‘Barcelona Medical Destination’

0
Josep Maria Montaner
Ada Colau (esquerra) en una roda de premsa a l'Ajuntament de Barcelona | Foto: Europa Press

Ada Colau no creu convenient destinar recursos públics a la promoció de la sanitat privada i ha criticat que el Consistori no hagi participat en la confecció de la iniciativa

 

No sembla que Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, estigui disposada a destinar recursos de l’Ajuntament a la iniciativa de convertir Barcelona en un destí turístic mèdic. La iniciativa, presentada per la Generalitat, Turisme de Barcelona i els principals hospitals privats de Barcelona, no ha agradat gens a Colau, que diu haver-se assabentat d’aquesta idea pels mitjans de comunicació. A més, ha rebutjat destinar recursos públics a aquesta iniciativa –que porta el títol de ‘Barcelona Medical Destination‘- argumentant que no seria una bona idea “en la situació actual de retallades”.

L’Ajuntament ha lamentat en una nota de premsa “no haver participat ni en la presentació ni en la confecció del projecte” i ha lamentat tan el “fons com les formes” d’aquesta iniciativa. “No compartim que es destinin recursos públics a la promoció de la sanitat privada”, ha subratllat Agustí Colom, regidor de l’Ajuntament i vicepresident del consorci Turisme de Barcelona. Des de l’Ajuntament han demanat una reunió d’urgència amb la direcció de Turisme de Barcelona per a que aquesta situació d’incomunicació no es repeteixi.

Crítiques des de CiU

Per la seva banda, La portaveu adjunta de CiU a l’Ajuntament de Barcelona, Sònia Recasens, ha lamentat que el Govern municipal hagi renunciat a promocionar el turisme mèdic a la ciutat, i ha assegurat que la iniciativa ‘Barcelona Medical Destination’ és una aposta per retenir talent, innovació i investigació en el sector.

Recasens ha assenyalat que CiU ha apostat per la col·laboració pública-privada com a instrument per fer que la ciutat avanci, i ha assegurat que el partit veu favorable la promoció del turisme de llarga durada per raons mèdiques, ja que es tracta de visitants amb “capacitat adquisitiva” que realitzen una important despesa a la ciutat.