La mateixa generació del Nissan GT-R porta 9 anys al mercat i segueix gairebé igual

Com ja sabreu ahir es va presentar el Nissan GT-R 2017, el que és una nova actualització del model que es va presentar per primera vegada al 2007. El model de 2017 es presenta amb alguns canvis estètics en els para-xocs i llandes, nous colors de carrosseria, 20 CV més de potència, una nova posada a punt i poques variacions més per mantenir viva l’essència de sempre; llavors, si segueix gairebé igual serà per alguna raó, la qual cosa ens fa pensar en, per què agrada tant el Nissan GT-R? Això és el que volem resoldre en les properes línies.

En efecte, el Nissan GT-R s’ha convertit en una icona, en un mite de l’automoció que cada dia va guanyant més adeptes, però, com diria Mourinho, per què? Primer de tot perquè és un esportiu japonès i, com a tal, està ben vist. Els esportius japonesos sempre han estat objecte de devoció i culte gràcies a un comportament extraordinari i a uns dissenys fora del comú. Penso en l’Honda NSX, Mazda RX-7, Toyota Supra o el propi Skyline GT-R. Aquest últim és la segona raó de perquè agrada tant el Nissan GT-R ja que darrere d’ell hi ha una llarga història que, per a molts, és de les més boniques. Les sigles GT-R tenen molt contingut i els Skyline que les van portar van ser, són i seran venerats pels apassionats d’aquest món.

Per què agrada tant el Nissan GT-R? | Diari Català
Interior més cuidat en el model de 2017

Però centrem-nos en ell, en Godzilla, que el fa especial? Sens dubte una de les raons és la seva estètica; alguns l’han criticat pel seu barroquisme o pel seu excés de grandària, però aquí és on recau la seva gràcia. No és el típic superesportiu baix i afilat, tampoc és elegant, ell és únic. Es mostra amb una musculatura inigualable, unes proporcions que cap ofereix i una mirada intimidatòria que més volguessin alguns italians. L’interior és sobri, allunyat de l’exclusivitat de Porsche o Ferrari, però potser aquest sigui un dels seus punts febles ja que la qualitat dels materials no està molt a l’altura del que un espera. Tot i així, estàs en un Nissan GT-R i el que menys t’importa és la quantitat de botons que té (que, per cert, són molts), sinó que vols conduir-lo i conduir-lo sense parar.

I aquí entro en una altra raó, el seu motor; aquest és espectacular, el V6 Biturbo de 3.8 litres es mostra poderós i intimidatori. Potser el seu so no sigui tan impactant com el d’un Ferrari o Lamborghini, però és prou feroç com per atemorir als seus rivals. A més, les seves xifres són escandaloses. Fins ara obtenia 550 CV (el Nismo arriba als 600 CV) però, gràcies a la seva tracció a les quatre rodes, la seva acceleració de 0 a 100 km/h és de només 2,8 segons, quedant-se molt prop del bestial Bugatti Veyron i superant a l’espectacular Lamborghini Aventador, tots dos amb un preu bastant més elevat.

Per què agrada tant el Nissan GT-R? | Diari Català
Nissan GT-R 2017

Una altra raó és el seu comportament; alguns l’han intentat amagar criticant-li la seva massa intrusió de l’electrònica, però la veritat és que s’ha convertit en un matagegants, no només en acceleració, sinó també en una volta ràpida. El seu xassís és sensacional, assegura una rigidesa única i un pas per corba bastant elevat. La seva tracció és envejable i els que l’han provat asseguren que no hi ha res igual en al mercat.

A més, i com última raó, està el seu preu; aquest és dues o tres vegades més econòmic que els seus competidors més directes, però clar ells són Porsche, Ferrari, Lamborghini o Aston Martin i la reputació que tenen és incomparable. Tot i així, pagaria per veure la cara del conductor d’un model d’aquestes marques quan un Nissan GT-R el passi i no pugui ser capaç d’atrapar-lo, podria ser divertit veure com un cotxe que val poc més de 100.000 euros t’avança sense pietat. Però clar, ells s’excusaran dient que era un Nissan.