Algunes empreses ja estan treballant en airbags exteriors

La seguretat dels vehicles, ja sigui activa o passiva, és un dels apartats on no s’ha d’escatimar en gastos. Les marques de cotxes ho saben, i per això cada dia apareixen novetats que tenen com a objectiu minimitzar el nombre d’accidents i danys, ja siguin físics o materials. Doncs bé, en aquest camí de millora continuada es troben ZF i TRW, dos importants indústries proveïdores del món de l’automoció, que estan treballant en el desenvolupament de possibles airbags exteriors. Aquesta solució pretén reduir la violència de l’impacte fins a un 30% i s’activarien en cas de col·lisió imminent contra la carrosseria del vehicle.

Aquesta opció encara està en fase de desenvolupament però ja és significatiu que s’estigui treballant en ella. De fet, l’únic precedent és el Volvo V40 amb un sistema que estava dissenyat per protegir als vianants d’atropellaments a velocitats inferiors a 50 km/h. Aquest sistema aixecava una mica el capo i s’obria un airbag exterior a la zona del neteja-parabrisa. Tot i així, Volvo va decidir abandonar aquesta opció perquè era massa cara i no li veia futur, a diferència de Seat que, segons sembla, segueix treballant en airbags exteriors.

Les empreses ZF i TRW opten per uns airbags que anirien situats als passos de roda i faldons laterals i serien de gran mida (aproximadament de 200 litres de capacitat). S’obririen abans de produir-se l’impacte, a diferència dels airbags interiors que s’activen quan ja ha hagut contacte. Així mateix, també han d’estar ben preparats per tal d’evitar cap fallida a causa de la climatologia.

En qualsevol cas, és un sistema força interessant que encara es troba força verd però que amb treball i proves constants pot ser una aposta per a la seguretat futura de l’automòbil, la qual s’ha convertit en un element indispensable en el desenvolupament de qualsevol model que vulgui sortir al mercat.