El nou sistema de qualificació està pensat per augmentar l’emoció

La Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) ha decidit canviar el sistema de qualificació per als Grans Premis de Fórmula 1, dissenyant un nou format que, mantenint la divisió en Q1, Q2 i Q3, provocarà l’eliminació d’un pilot cada 90 segons fins a quedar reduïda a un ‘mà a mà’ final per la pole.

Així, la Q1 durarà 16 minuts, dels quals una vegada passats 7 s’eliminarà al pilot amb pitjor temps. A continuació, s’eliminarà un pilot cada 90 segons fins que quedin els 15 que disputaran la Q2. En aquesta segona fase, que durarà 15 minuts, s’eliminarà a l’últim classificat després de 6 minuts i, d’igual manera, un pilot quedarà fora cada 90 segons.

D’aquesta forma, només 8 pilots passaran a la Q3, que durarà 14 minuts. Després de 5 minuts s’eliminarà al més lent i a continuació es repetirà la fórmula dels 90 segons, fins que només quedin 2 pilots que es jugaran la pole en l’últim minut i mig de sessió.

Així mateix, la FIA també introduirà el premi al ‘Pilot del Dia’, que triaran els aficionats votant per internet i que també pujarà al podi per recollir el seu premi quan finalitzi la carrera.

Aquests són els únics canvis anunciats per a la temporada que està a punt de començar, ja que, “seguint la recomanació del Grup Estratègic” format per equips de la F1, la FIA ha decidit posposar fins al 30 d’abril l’anunci del nou reglament tècnic i esportiu que es regirà a partir del 2017. La FIA va deixar clar que aquesta nova normativa estarà dissenyada per “crear cotxes més emocionants, augmentant la càrrega aerodinàmica addicional i la velocitat”, així com per fer-los més sonors.

Finalment, la FIA va confirmar la seva intenció de “introduir algun tipus de protecció en el cockpit a partir del 2017”. En aquest moment, la “opció preferida” és el model ‘Halo’, que no tanca al pilot completament però pot entorpir la seva visió, encara que “se seguiran avaluant altres opcions com la protecció transparent”.