La investigació de les emissions es centra en 50 models de 23 marques diferents

No era estrany que aviat sortissin sospites i dubtes sobre altres marques en el tema de la manipulació d’emissions. Després del cas Volkswagen, Alemanya havia intensificat les proves per tal de trobar irregularitats que comprometessin a altres fabricants. De tots és sabut que les emissions i consums que homologuen les diferents marques no tenen res a veure amb la realitat, però aquest marge pot sobrepassar-se i convertir-se en il·legal.

De moment no s’ha confirmat res il·legal, però Alemanya ja ha fet públic que s’han detectat importants diferències entre l’homologació i les mesures en condicions de circulació real de diferents marques (no només del grup Volkswagen). De fet no ens hem d’estranyar d’això, ja que el més normal després del Dieselgate era que la resta de fabricants passessin per unes exhaustives proves. En el cas que aquestes investigacions arribin a bon port i es confirmi una il·legalitat, suposarà un nou pal per tota la indústria de l’automoció i, potser, la fi real del motor dièsel.

L’actor principal que ha començat aquesta sèrie de investigacions després del cas Volkswagen és la Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), l’organisme alemany encarregat del registre de vehicles motoritzats. Ells s’han dedicat a agafar diferents models de diferents marques per tal de mesurar les dades d’emissions i consums en condicions reals i comparar-ho amb les dades que homologuen les marques. En total l’anàlisi s’ha basat en 50 cotxes de 23 marques diferents, i són els següents:

Marques alemanyes:

  • Audi A6 i A3
  • BMW Serie 3 i Serie 5
  • Ford Focus i C-MAX
  • Opel Astra, Insignia i Zafira
  • Mercedes Clase C, CLS, Sprinter i V
  • MINI
  • Porsche Macan
  • Smart Fortwo
  • Volkswagen Golf, Beetle, Touran, Polo, Passat, Golf SportsVan i Touareg

Marques estrangeres:

  • Alfa Romeo Giulietta
  • Chevrolet Cruze
  • Fiat Panda i Ducato
  • Dacia
  • Hyundai ix35 i i20
  • Honda HR-V
  • Jeep Cherokee
  • Range Rover Evoque
  • Mazda 6
  • Mitsubishi ASX
  • Nissan Navara
  • Peugeot 308
  • Renault Kadjar
  • Toyota Auris
  • Volvo V60

De tots aquests models encara no se sap quins tenen unes emissions homologades ajustades a la realitat i quins podrien mostrar diferències massa grans que es considerarien il·legals. Estarem atents per quan la KBA decideixi fer públic quins models o marques estan incomplint els requisits sobre les emissions de NOx.