Presentat l’Alfa Romeo Giulia, la seva aposta del segment berlina

L’Alfa Romeo Giulia es va presentar de manera oficial just abans del saló de Frankfurt amb un objectiu clar, demostrar el canvi de filosofia que el grup Fiat-Chrysler ha plantejat per la mítica firma italiana. El dia escollit per a la presentació ja envoltava tot d’una aura de importància, ja que es complien 105 anys des del naixement d’Alfa Romeo. No ho ha tingut gens fàcil els últims anys però estan decidits d’agafar el bou per les banyes i lluitar per la supervivència del seu saber fer. La firma té uns objectius molt ambiciosos per aquests propers anys i preveu llençar vuit models al mercat en els pròxims tres anys, aconseguint unes vendes pel 2018 de 400.000 unitats, sis vegades més de les que va obtenir el passat 2013.

El Giulia és una berlina de quatre portes que demostra esportivitat per tots cantons. Encara no s’han publicat les dimensions exactes del model però sembla que arriba per competir contra els ‘pura raça’ com el BMW M3 o l’AMG C 63 S. El disseny italià és obvi però a més a més amaga una bèstia dins el seu capó. Fins ara només s’ha presentat la seva versió més potent, la Quadrifoglio verde. ¡I quina màquina! Gràcies al treball conjunt amb Ferrari aquest model porta un motor de benzina de 2,9 litres V6 turbo de 510 CV. Gens malament per aquells que puguin pagar el que valdrà l’edició limitada (Performance Edition), només disponible a la web de la firma a partir d’aquest 27 de setembre, 103.000 euros. Aquesta edició porta alguns detalls únics com els discs de fre ceràmics i els seients de fibra de carboni, entre altres. Un cop comenci 2016, arribaran altres versions tan dièsel com benzina i bastant més accessibles, a més de la versió Quadrifoglio normal que costarà uns 87.000 euros.

Els números filtrats són d’escàndol. L’Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio accelera de zero a cent kilòmetres per hora en només 3,9 segons (el M3 necessita 4,1 per exemple). Tot i que encara no sabem quina caixa de canvis portarà o el sistema de tracció si han volgut destacar que aquesta versió arriba al 307 km/h perquè no està limitada.

Com ja avançàvem, el disseny exterior de l’Alfa Romeo Giulia és pur estil italià però per poder fer un model completament innovador han utilitzat una plataforma nova i un procés de disseny allunyat de la companyia. Un projecte que s’ha allargat fins als dos anys i que ha comptat amb especialistes i enginyers sense antecedents a Alfa Romeo. Una bona estratègia per poder treballar de zero, sense tenir el pes ni la pressió que suposa el llançament d’aquest model.

Presentat l'Alfa Romeo Giulia, la berlina italiana
Vista posterior

De la carrosseria caldria destacar el frontal, totalment nou. La seva forma allargada acaba amb la típica calandra que acompanya la firma però té un caràcter propi. Destil·la agressivitat gràcies a les preses d’aire laterals i els grups òptics afilats i prims. El llavi inferior del frontal a més de donar un toc més esportiu té una funció, adaptar-se a l’entrada d’aire per enganxar el cotxe a terra en cas d’agafar velocitat (denominada Chasis Domain Control). El pas de roda és senzill però el blister que el creua des de la sortida d’aire situada rere la roda davantera és pur disseny i elegància. L’aleró de fibra de carboni i les dues sortides per tub d’escapat fan la resta.

El disseny del seu interior està pensat per poder gaudir de la conducció, sense massa distraccions. Un quadre de comandament minimalista, pocs botons i molta distinció. El conductor podrà escollir el mode de conducció (dinàmic, natural, eficient o esportiu) amb un comandament. L’altre serà el sistema d’infoentreteniment basat en una pantalla de 8,8 polzades on es visualitzarà el sistema multimèdia Connect 3D NAV, amb la possibilitat de descarregar-se aplicacions online.

Sens dubte Alfa Romeo sap que ara és el moment i ho donarà tot. Amb la presentació del Giulia no només vol demostrar que és capaç de fer amb models de producció sinó que, a més a més, dóna un cop a la taula per dir alt i clar que ells encara hi són i tenen molt a dir.