La pole de Fernando Alonso a la temporada 2006 és la més ràpida de la història del Circuit de Barcelona-Catalunya

Els monoplaces i els pilots han anat canviant amb el pas dels anys però els registres sempre s’hi han quedat. Segons la configuració del motor o el pes del cotxe els temps per volta en tots els circuits i any rere any han anat evolucionant, sigui endavant o endarrere. L’any passat la pole la va aconseguir Nico Rosberg amb el Mercedes amb un temps d’1:24.681 però, deu anys enrere, Fernando Alonso amb el Renault RB26, l’havia aconseguit amb un temps d’1.14:648, exactament 10 segons més ràpid que Rosberg, però perquè aquesta diferència?

Ara com ara, aquella pole d’Alonso de la temporada 2006 és la més ràpida de la història del Circuit de Barcelona-Catalunya gràcies a dues grans raons. Primer de tot pel traçat; aquell any es feia la penúltima corba, la 13 (Europcar), pel traçat antic (més ràpid), en canvi ara s’ha afegit en aquella zona una variant que frena el temps per volta. Tot i així, i entrant en la segona raó, la mecànica, el temps de Fernando Alonso seguiria sent més ràpid que el de Rosberg, ja que els monoplaces del 2006 eren més ràpids gràcies als motors V8 i a un pes inferior.

Fernando Alonso, a més a més de signar la pole amb un temps estratosfèric, també va guanyar aquella cursa, sent el primer pilot espanyol que aconseguia guanyar el Gran Premi d’Espanya. Però les celebracions de l’asturià no acabarien aquí, ja que ell com a pilot i Renault com a constructor es van proclamar Campions del Món de Fórmula 1 aquella temporada, sent el segon i, de moment, últim campionat que guanyava l’asturià. Molts diuen que aquell era el millor Fórmula 1 que Renault havia construït.