Alpine Celebration Concept, el renaixement

0
Alpine Celebration Concept

Alpine Celebration Concept

Avui un prototip, l’any vinent una realitat, el nou Alpine Celebration Concept

Aprofitant les 24 Hores de Le Mans, Alpine, divisió de Renault, celebra enguany el seu seixantè aniversari i ho fa d’una forma molt especial presentant-nos l’espectacular prototip Alpine Celebration Concept. Sens dubte és una gran manera de celebrar aquesta xifra d’anys però tingueu present que aquest model no es quedarà en només un aparador de cara a la galeria, sinó que al 2016 Alpine llençarà un esportiu compacte que tindrà molt a veure amb aquest prototip. Així que mireu-lo i analitzeu-lo bé, perquè no tardareu en veure’l com una autèntica realitat que ens farà tornar al mític Alpine A110 dels anys seixanta i setanta.

Aquest Alpine del segle XXI ha estat desenvolupat amb l’ajuda de Caterham, tot i que al 2014 les relacions amb a marca anglesa van acabar. Però com ja es portava treballant amb el renaixement d’Alpine des del 2012, els francesos han seguit aprofitant el coneixement que va posar Caterham per acabar de polir això que avui podeu veure i que, de cara a l’any vinent, serà una total realitat palpable a les carreteres.

La seva línia està clarament marcada per l’A110 i és una reinterpretació moderna del mític model. Conserva alguns elements molt característics com els quatre fars davanters que, en aquesta ocasió, adopten una forma més estilitzada i moderna. Laurens van den Acker, cap de disseny de Renault, comentava que aquest model “ha de ser el 911 d’Alpine” i que faci oblidar tots aquests anys de sequera de la firma francesa. Seguint aquesta línia i amb un cotxe equilibrat, tenen opcions reals de donar un cop de puny sobre la taula i guanyar-se el públic ja que el nom d’Alpine ja juga al seu favor.

Alpine Celebration Concept posterior

A més a més dels quatre fars davanters, a la part frontal també destaquen els tres nervis marcats a la zona del capó característics dels A110, així com el mític color blau de la carrosseria que, ara, combina amb el taronja. A la part posterior destaca la caiguda llarga i continuada pròpia del model dels anys seixanta i setanta. Aquí també podem veure un vidre posterior amb obertures que ens donen a imaginar la situació del motor. Tot això acaba en un petit aleró i un difusor on s’integren les sortides d’escapament a cada banda. El que ens identifica que estem davant d’un prototip són les enormes llandes i els vinils, però si això ho trèiem i li col·loquem unes llandes de, per exemple, 17 polzades, tindríem perfectament un model de producció.

Encara no coneixem detalls del seu propulsor però els rumors el situen en un 2 litres i prop de 300 CV que derivaria del que munta el Renault Megane RS. També equiparia una caixa de canvis de doble embragatge. El motor seria central, la propulsió posterior i el pes reduït, així que la diversió estaria assegurada.

Si tot això acaba per confirmar-se, l’Alfa Romeo 4C tindria un bon rival ja que la filosofia de tots dos cotxes és molt semblant. I, a més a més, seria una gran alegria i un honor veure i provar el renaixement d’Alpine.

Una mirada pel retrovisor, Alpine A110

Alpine A110

Des del 1961 fins el 1975 es va produir un del cotxes que més reconeixement ha tingut. L’Alpine A110 era una realitat i un orgull pels francesos.

Partia com una evolució de l’A108, i va ser equipat amb diversos motors Renault, així com amb diverses peces de la mateixa procedència que, en la seva majoria, eren del Renault 8. A diferència de l’A108, que primer havia estat venut com a cabriolé i després com coupé, l’A110 primer va aparèixer com “berlinetta” i després com descapotable. La principal diferència entre l’A110 i l’A108 coupé va ser la forma de la part posterior en funció dels motors, la qual cosa li va donar al cotxe un aspecte més agressiu.

Igual que l’A108, l’A110 tenia un xassís d’acer tubular amb carrosseria de fibra de vidre. Aquesta configuració estava inspirada en el Lotus Elan. L’A110 originalment va estar disponible amb motors 1.1 L R8 Major o R8 Gordini. Aquest últim desenvolupava 95 CV a 6.500 rpm. Usant motors amb bloc de ferro R8 Gordini, l’A110 va aconseguir diverses victòries en ral·lis. Posteriorment va rebre el motor amb bloc d’alumini del Renault 16 TS que desenvolupava 125 CV a 6000 rpm. Això permetia al 1600S de producció arribar a la velocitat màxima de 210 km/h.

Van existir moltes més versions del model ja que, durant els més de 15 anys que es va mantenir en producció, van tenir temps de desenvolupar diversos blocs que variaven en cilindrada i, per tant, en potència i prestacions.