Alpine Vision és encara un prototip que donarà vida a un esportiu de pura raça

Segurament estiguem davant d’un dels llançaments més desitjats, un cotxe que evoca història i passió, quatre rodes que no són qualsevol, en definitiva, reneix un autèntic mite de la carretera, un d’aquells models que ocupa moltes pàgines dels llibres d’història de l’automòbil. Sí, avui us podem presentar el nou Alpine Vision, el prototip que donarà vida a un esportiu de pura raça que reviurà la glòria d’aquell Alpine A110 i que serà una realitat abans que acabi aquest any.

Aquest Alpine Vision és un projecte absolutament ambiciós per part de Renault que s’ha anat cuinant a foc lent per tal d’extreure el millor cotxe possible. De moment el que veieu no és més que un prototip, però no el perdeu de vista, ja que el model de producció que sortirà d’aquí serà autènticament fidel a aquest.

Alpine Vision, el renaixement del mite | Diari Català
Interior

Estèticament ens recorda molt a l’Alpine A110, sobretot per les òptiques rodones del frontal o per la caiguda del sostre que acaba en una part posterior molt marcada i musculada. És un cotxe amb molt de caràcter i molta personalitat, segurament diria que únic; no hi ha un altre model similar a ell. L’interior també és un reflex de l’exterior i està totalment enfocat per al conductor amb un disseny esportiu i, fins i tot, futurista. Aquest Alpine Vision és una forma d’ajuntar la història del model clàssic amb totes les modernitats que aporten els models d’avui en dia.

Del  motor encara no se sap gaire cosa però es comenta que seria un quatre cilindres turbo de 1.8 o 2 litres i posició central que es situaria entre els 250 i 300 CV de potència que s’ajuntarien a una caixa de canvis de doble embragatge, la qual enviaria tota la força a l’eix posterior. De fet, es parla que potser arribarien dues versions. En qualsevol cas, promet un pes molt lleuger que rondaria els 1.100 quilograms, el que pot suposar un autèntic joguet en combinació amb la potència abans esmentada.

Alpine Vision, el renaixement del mite | Diari Català
Vista posterior

Amb tots aquests paràmetres i sabent que serà un esportiu biplaça, els seus rivals més directes puguin dir-se Porsche 718 Cayman o Alfa Romeo 4C. No obstant, s’espera una producció limitada a unes 3.000 unitats que es situaria cadascuna sobre els 50.000 euros.