AMD estarà present en els nous ordinadors Oculus Ready

    0
    AMD estarà present en els nous ordinadors Oculus Ready

    AMD estarà present en els nous ordinadors Oculus Ready

    Aquesta irrupció d’AMD en aquest tipus d’ordinadors significaria que també algunes de les seves tecnologies podrien passar a formar part del desenvolupament de Oculus Rift.

    Si fa uns dies us parlàvem de l’acord que estava negociant Oculus VR amb certs assembladors com Dell via Alienware i amb Asus, ara és AMD la que es fica de ple en aquest acord per assegurar-se que tant les seves gràfiques del model Fiji com les seves tecnologies associades també estaran disponibles en els quals seran els futurs sistemes Oculus Ready.

    En un moviment que ha enxampat a tots per sorpresa (encara que personalment no m’ha estranyat molt i esperava alguna cosa així per part d’AMD o de Nvidia, sincerament) AMD ha aconseguit un acord amb Oculus VR, l’empresa que va fabricar el dispositiu de realitat virtual Oculus Rift que tant està donant que parlar a mesura que s’apropa la data del seu llançament, per assegurar-se que les seves targetes gràfiques de la gamma Fiji estaran presents com a opcions de compra en els futurs ordinadors que portaran la certificació “Oculus Ready”.

    Arribats a aquest punt cal recordar que el programa de certificació Oculus Ready ens assegurarà que l’ordinador que comprem serà capaç de moure sense problemes el sistema de realitat virtual Oculus Rift, la data del qual de llançament cada vegada està més a prop i el preu del qual de llançament continua sent més secret que la fórmula de la Coca Cola (encara que si es confirmen els últims rumors sobre el preu, ho va a convertir en una joguina per a rics).

    Aquesta irrupció d’AMD en aquest tipus d’ordinadors significaria que també algunes de les seves tecnologies podrien passar a formar part del desenvolupament de Oculus Rift. Aquestes tecnologies com LiquidVR i Affinity Multi-GPU podrien facilitar el treball dels ordinadors Oculus Ready disminuint la càrrega de treball dels processadors o gestionant millor la gràfica.

    AMD estarà present en els nous ordinadors Oculus Ready

    LiquidVR és una API de baix nivell que ajuda amb el treball de càlcul del moviment i posicionament de les ulleres comunicant de manera directa amb aquestes i amb la gràfica, reduint considerablement la latència general i fins i tot la sensació de mareig. En comunicar directament tots dos components, saltant-se el sistema operatiu, es redueix el temps de comunicació en bastants mil·lisegons.

    Affinity Multi-GPU permet que, en configuracions amb dues gràfiques, cadascuna d’elles representi únicament la imatge d’una sola pantalla (recordem que Oculus Rift porta dues pantalles, una per a cada ull). Això difereix considerablement de l’aproximació que fan les tecnologies SLI o Crossfire en les quals cada targeta ha d’esperar al fet que l’altra acabi de representar la seva escena per poder renderitzar la que li correspon. Aquesta aproximació també reduiria bastant les latències en la representació de les imatges i no s’incorreria en molts dels problemes que van associats amb aquest tipus de configuracions avui dia.

    És clar que AMD s’està prenent molt de debò el tema de la realitat virtual, així com que Oculus espera que la realitat virtual va a tenir un efecte de caràcter global.