L’assassí més icònic del món dels videojocs torna aquest any redefinint el seu model de distribució que, per primer cop, arriba fragmentat per capítols

La indústria del videojoc es troba en constant moviment. L’estratègia de distribució, de fet, s’ha convertit en els últims temps en l’element que les editores més intenten redefinir per tractar de captar, també, a aquell públic que no està disposat a gastar-se els 60 euros (de mitjana) que costa adquirir un videojoc nou.

Videojocs com els distribuïts per el segell de Telltale Games (que ha adaptat sèries tan conegudes com The Walking Dead o Game of Thrones) són una mostra de què també es pot vendre un títol de manera episòdica, com una sèrie televisiva, fragmentant la seva arribada al consumidor amb petites dosis repartides en el temps. Square Enix, l’empresa encarregada de distribuir Hitman, ha captat aquest sistema a la perfecció.

Hitman_v3
Captura de Hitman | Font: Diari Català

La multinacional japonesa ho ha fet amb Life is Strange, ho fa amb Hitman i ho farà amb Final Fantasy VII Remake, convertint la distribució episòdica en el seu nou model de venda. Per això, abans de començar amb la nostra anàlisi de Hitman, cal esclarir que ens trobem davant d’un producte que no reflecteix l’obra completa, un atribut que tampoc ha de voler dir que el nou Hitman no pagui la pena.

Entrant en matèria, som davant del reinici d’una franquícia estrenada l’any 2000, amb Hitman: Codename 47. Aquesta vegada, la nostra aventura parteix des del moment en el qual el nostre protagonista arriba per primer cop a l’agència per la qual treballarà. Després de dues proves que s’utilitzen de tutorial, el videojoc ens llença a la ciutat de París per acabar amb la nostra primera víctima; un objectiu que serà múltiple.

hitman_v7
La nostra arribada a la primera missió, amb un dels objectius captant l’atenció dels focus | Font: Diari Català

La nostra tasca és acabar amb una parella de magnats parisencs que mouen molts fils en negocis força turbulents. La principal (i la millor) característica d’aquest nou Hitman és que disposarem d’una inacabable varietat d’opcions per infiltrar-nos, passar inadvertits i eliminar les nostres preses.

Es tracta d’una aproximació totalment horitzontal on el videojoc et planta davant d’un escenari força gran i no t’ofereix cap més pista que la situació del teu objectiu. A mesura que t’endinses a l’escenari, vas descobrint informació útil que et pot servir per aproximar-te a la teva víctima o a deixar-la parcialment descoberta a un atac ràpid i silenciós.

Hitman_v4
El títol compta amb múltiples opcions d’infiltració | Font: Diari Català

Tot i que l’escenari és gran, a Hitman no pots moure’t amb total llibertat. Hi ha zones restringides a personal divers (membres de seguretat, VIP’s, etc) i, per tal de poder accedir-hi, és molt probable que hagis d’acabar incapacitant a algun individu per tal de prendre-li la roba. Tot i això, hi ha alguns membres del personal que sospitaran de tu, encara que vesteixis correctament, un fet que assegura la sensació de constant alerta al jugador.

Com que Hitman s’estrena avui amb només 3 localitzacions (de les quals 2 d’elles formen part del tutorial del joc), Square Enix ha volgut estirar l’experiència oferint diferents missions amb nous objectius i reptes que et retornen als escenaris que ja has visitat durant la història. Aquesta vegada, però, s’han de tenir en compte diverses directrius com l’obligatorietat d’acabar amb algú amb una determinada arma o vestit d’una manera determinada. Funciona al principi, però acaba resultant monòton.

Hitman_v5

Visualment, Hitman arriba amb una proposta que es troba dins de l’estàndard que es demana als videojocs de nova generació. Els escenaris són detallats i l’afluència de persones (un valor que al món dels videojocs es coneix com a PNJ) és alta sense que això repercuteixi a l’experiència. El títol arriba amb la freqüència d’imatges per segon bloquejada a 30, però es pot modificar.

Hitman_v6
Una de les múltiples maneres d’acabar amb algú a Hitman| Font: Diari Català

Amb tot, l’experiència Hitman es manté tant sòlida com amb els seus predecessors. El ventall d’opcions és aclaparador i la dificultat del joc segueix sent tan exigent com sempre. L’únic element a tenir en compte és el de saber si estàs disposat a anar rebent el videojoc de manera fragmentada. Ara per ara, per 12,99 € els usuaris tenen un petit tast de l’obra al complet; una bona degustació que, també s’ha de dir, ens ha deixat amb força gana. 

nota7

NOTA: Hitman està disponible per a PlayStation 4, Xbox One i Steam. Tot i que no hi ha data oficial, Square Enix ha confirmat que l’arribada dels diferents capítols tindrà una periodicitat mensual que s’inicia aquest abril.