Ariel Nomad, ara amb més potència i turbo

0
Ariel Nomad, ara amb més potència i turbo
Ariel Nomad
Ariel Nomad, ara amb més potència i turbo
Ariel Nomad

L’Ariel Nomad ja quasi arriba als 300 CV de potència

No volíeu més? Doncs aquí en teniu més! Ariel ho ha tornat a fer, ha tornat a crear una màquina irresistible. Suposo que molts teniu al cap aquell Ariel Atom, el model de competició portat al carrer quasi despullat per obtenir la màxima relació potència/pes possible. Doncs Ariel va fer un experiment, va voler dotar l’Atom de característiques off-road i, d’aquesta mescla explosiva, va sorgir l’Ariel Nomad, el qual ara rep més potència gràcies a un nou turbo que acompanya al motor Honda.

Aquest fórmula-cross de la terra té una imatge espectacular, a Jurassic Park no li farien cap lleig. Sembla que en qualsevol punt hagi de desmuntar-se amb tantes barres, però estic segur que va millor que molts tot-terrenys. De fet m’atreviria a dir que té molts punts en comú amb aquells cotxes teledirigits que els fem passar per tot arreu amb aquella carrosseria d’estil cross i aquelles rodes grans.

Semblances al marge, la gran novetat d’aquest Ariel Nomad recau sobre el seu motor d’aspiració natural que no l’abandona, sinó que el que fa és afegir-li un compressor al seu propulsor de quatre cilindres i 2,4 litres d’origen Honda. Així doncs, tenim un Nomad sobrealimentat que arriba als 290 CV de potència amb un parell màxim de 340 Nm. La seva velocitat màxima és de 200 km/h però, atenció, l’acceleració de 0 a 100 km/h és de només 3,4 segons, un autèntic coet en totes les sortides; ja els hi agradaria a molts esportius tenir aquestes prestacions d’acceleració.

I quant costa tot això? Doncs mireu, partint de la base que l’Ariel Nomad costa unes 30.000 lliures, és a dir, aproximadament 42.000 euros, haurem de deixar anar 6.000 lliures més (8.000 euros aprox.) si desitgem aquesta versió potenciada amb turbo. En resum, el joguet ens pot sortir al voltant de 50.000 euros, el mateix que costa un Alfa Romeo 4C.