Arriba la primera botiga Ikea ‘pop up’ a Barcelona

0

La marca sueca té previst obrir una botiga al centre de Barcelona i una altra al centre de Madrid a finals d’octubre i només per uns dies

Ikea aterra aquest mes al centre de la ciutat amb l’obertura, per primer cop, de les respectives botigues efímeres ‘pop up’ a Madrid i Barcelona, segons han informat a Europa Press fonts del gegant suec, que celebra així la seva arribada a Espanya fa 20 anys. En el cas de Barcelona, s’instal·larà al número 17 del carrer del Comerç entre el 21 i el 29 d’octubre, mentre que a Madrid estarà situat al número 5 del carrer San Cayetano entre el 21 i el 30, totes dues amb horari de 10.00 a 21.00 hores.

La multinacional oferirà als clients abans del començament del Nadal la possibilitat de comprar articles exclusius, que no es trobaran a cap altra botiga de la Península, i que fan homenatge a la tradició sueca. A més, durant els dies d’obertura, hi haurà tallers enfocats a la personalització dels mobles i complements d’Ikea.

Amb aquest concepte de botigues efímeres al centre de la ciutat, a més de commemorar la seva arribada a Espanya l’any 1996 amb les primeres botigues a Madrid i Barcelona, la firma avança en el desenvolupament de la seva estratègia multicanal per adaptar-se a les necessitats dels consumidors, com ara la venda per Internet a Espanya.

De fet, Ikea, que actualment té 16 botigues al mercat espanyol, ha estrenat la venda en línia amb una prova pilot en les seves botigues de València i Barakaldo (Biscaia), a les quals se sumaran altres establiments en les properes setmanes amb l’objectiu d’oferir aquest servei de manera generalitzada el mes de desembre vinent.

L’objectiu de la companyia és que el 80% de les llars espanyoles tinguin un establiment Ikea a menys d’una hora en cotxe

A més d’aquestes proves pilot, els clients de la companyia mobiliària tenen aquest servei, anomenat ‘Compra en línia versió 1.0’, també disponible en el punt de lliurament d’Ikea a Pamplona.

La firma, que va arribar a unes vendes de 1.384 milions d’euros a Espanya en el seu últim exercici fiscal (entre setembre del 2015 i agost d’aquest any), fet que suposa un augment del 8%, aposta pel mercat espanyol, que considera estratègic i en què desenvolupa des d’aquests darrers anys la seva estratègia d’expansió multicanal.

Així, a més de preveure la implantació de nous formats comercials, com els punts de lliurament, i noves tipologies de canals, solucions i suports, com el comerç electrònic, Ikea seguirà obrint botigues dins del seu negoci tradicional.

L’objectiu és aconseguir que el 80% de les llars espanyoles comptin amb un establiment Ikea a menys d’una hora en cotxe i que el 100% dels consumidors tinguin accés a la gamma de productes i serveis, a través de la compra en línia.