Ja podrem veure megacamions circulant per les carreteres espanyoles

Els megatràilers o megacamions de fins a 60 tones i 25,25 metres d’allargada ja són una realitat que podrem veure per les carreteres espanyoles. La seva aprovació forma part del Pla de Mobilitat Segura i Sostenible impulsat pel govern d’Espanya a través del qual es permet circular a aquests megacamions amb algunes restriccions.

Amb aquesta aprovació, el govern central preveu reduir els costos de transport de mercaderies per carretera entre un 15% i un 50% ja que aquests megatràilers o megacamions poden portar molta més càrrega en només un viatge. Això sí, per poder circular amb ells caldrà una autorització especial prèvia que es podrà aconseguir a la Direcció General de Trànsit o amb els departaments de trànsit de Catalunya i País Basc.

Segons les empreses logístiques, aquests megacamions oferiran un estalvi d’aproximadament 700 milions d’euros, però només podran circular per autovies i autopistes. En el cas que hagin de recórrer un tros de carretera convencional per sortir del punt de partida o per arribar al seu destí, aquest trajecte no haurà de ser superior a 50 quilòmetres, per tant, caldrà una bona planificació prèvia del recorregut. Així mateix, el recorregut total haurà de ser de mínim 150 quilòmetres i la velocitat màxima de 90 km/h a les autovies o autopistes, i de 80 km/h en altres tipus de vies.

Per advertir de la seva presència, els megacamions incorporaran obligatòriament un sistema de senyalització lumíniques o rotatius que es situaran per tot el seu contorn. Així mateix, també portaran el senyal de vehicle llarg a la part posterior amb la nomenclatura XL.

Però aquests megacamions també han aixecat una sèrie de crítiques d’algunes empreses i patronals on asseguren que l’ampliació de la capacitat de càrrega del 50% no és del tot certa i que, a més a més, això pot comportar una reducció del nombre de treballadors d’un sector que està vivint uns anys molt difícils degut a la greu crisi econòmica.