Arriben les Gear VR, l’altra realitat virtual

    0
    Arriben les Gear VR, l'altra realitat virtual

    Arriben les Gear VR, l'altra realitat virtual

    Aquí és on Samsung sembla haver trobat una estratègia interessant

    Arriba a Espanya la nova versió de Gear VR, les ulleres de realitat virtual de Samsung, amb encara molt per demostrar i poc contingut per fer-ho. L’estratègia de la companyia és bastant intel·ligent: associar-se amb altres companyies i que siguin elles els qui s’encarreguin del contingut.

    No és desgavellat dir que Gear VR és el producte de realitat virtual més preparat del mercat, almenys dels quals volen arribar al gran públic (Oculus encara no està en aquest punt i HTC Viu serà molt car). Clar que tampoc mentim si diem que el seu principal competidor està fet de cartró i gairebé tant en bolquers com el dispositiu de Samsung (encara que molt més barat)

    L’avantatge de VR és l’experiència que li dóna que la seva primera versió porti diversos mesos a la venda (es va presentar en la IFA de l’any passat i és compatible amb Galaxy Note 4) i que la companyia hagi apostat per ell. Hi ha aplicacions -no moltes, però hi ha- i, més important encara, hi ha acords amb desenvolupadors i estratègies per atreure’ls.

    Els desavantatges, les mateixes de sempre: alt preu (199 euros, més el telèfon compatible, que en aquesta nova versió és qualsevol model de S6 o S6 Edge) i la dificultat de justificar la seva pròpia existència. Sense ser la realitat virtual alguna cosa revolucionari -perquè no és nou, ja existia en els 80- les seves noves aplicacions sí que ho són. Ha de trobar el seu lloc.

    Aquí és on Samsung sembla haver trobat una estratègia interessant: el B2B. Gear VR té unes característiques que ho fan atractiu per a un tipus de consumidor -el jugador- que s’anirà fent amb el terminal a poc a poc i a mesura que l’hi permeti la butxaca. Primer, el ‘early adopter‘ i el ‘cuñao adopter‘; després, si triomfa, la resta. I fins llavors? La clau que dèiem. Una clau que conjumina a Pepe Jeans, Iberia o Pitingo. Sí, Pitingo.

    Arriben les Gear VR, l'altra realitat virtual

    Signatures com les esmentades –l’artista del flamenc-grunge-fusió, a través de 33 Produccions- s’han aliat amb Samsung per usar les seves ulleres per a les seves pròpies finalitats. No és clar -ni ho estarà- si per interès o per cartera, però el cas és que utilitzaran la realitat virtual per oferir noves experiències als seus clients. Així, per exemple, la marca de roba permet experimentar un salt en paracaigudes amb ajuda de Gear VR… i un ventilador. El futur.

    Independentment de la qualitat de les experiències i de les ganes que tinguem d’estar dins d’un videoclip de Pitingo, la idea dels coreans és bona: al final, aconsegueixen publicitat cada vegada que una persona vagi a comprar-se uns vaquers. Si amb el temps aconsegueixen arribar a més acords, podrien tenir alguna cosa semblat a un punt de venda potencial a cada centre comercial.

    Així, a poc a poc, es podria crear una base d’usuaris que finalment convenci als desenvolupadors a passar-se a la seva plataforma (que, no ho oblidem, compta amb tecnologia de Oculus, que és qui està als comandaments d’aquesta nau). Possiblement, i atès que Oculus VR pertany a Facebook, també hagin de posar l’accent en la comunicació a distància. Ara com ara està aquí, ja que la signatura va parlar de casos concrets en els quals han ajudat a connectar a persones separades, però gens més.

    En qualsevol cas, la notícia és que la nova versió de VR ja està al mercat. No és la millor experiència de realitat virtual que hi haurà, però sí la millor que hi ha pel seu preu (uns 1.000 euros, telèfon inclòs) i la que té un catàleg més entretingut per al jugador casual.