Audi A4 Avant g-tron, viatge a tot gas

0
Audi A4 Avant g-tron, viatge a tot gas
Audi A4 Avant g-tron
Audi A4 Avant g-tron, viatge a tot gas
Audi A4 Avant g-tron

l’Audi A4 Avant g-tron Circula 500 kilòmetres amb menys de 20€.

La societat evoluciona i a poc a poc és més conscient del seu impacte en el medi ambient. Les marques segueixen aquesta tendència i proporcionen opcions cada vegada més responsables amb el nostre entorn. És cert que els últims esdeveniments ens fan desconfiar, més i més, d’aquesta responsabilitat fingida dels fabricants però no hem d’oblidar l’esforç intens i la inversió que aquestes destinen a trobar noves solucions a la nostra mobilitat. Un exemple d’aquest pas endavant són els models impulsats per gas natural comprimit (GNC) com el nou Audi A4 Avant g-tron. El primer model que la firma dels quatre cercles va comercialitzar amb aquesta etiqueta va ser l’A3 Sportback i en aquest cas també és reserva aquesta energia renovable per a la carrosseria familiar (Avant) que arribarà al mercat a finals del 2016.

El motor escollit i adaptat per acceptar aquesta nova solució és el benzina 2.0 TFSI de 170 cavalls que ofereix el parell màxim a 1.650 revolucions. Segons la mateixa marca alemanya han millorat l’interior del seu mecanisme per a què els pistons i les vàlvules acceptin un grau de compressió adequat i redueixin la pressió del gas depenen de les necessitats del conductor. El GNC provindrà de quatre dipòsits de 19 kg que es troben sota la superfície del maleter però no redueix la seva capacitat de càrrega. Detalls com la renúncia a la roda de recanvi, el trasllat de la bateria a la zona davantera i, el més important, uns cilindres posicionats de forma diferent a l’habitual per no ocupar tant espai i recoberts d’un acer protector, són algunes de les solucions que permeten no treure volum al maleter.

Però el que realment impressiona són els números d’aquest nou model. Segons Audi han volgut seguir els patrons que marca la New European Driving Cycle (NEC) per arribar a la conclusió que aquest A4 g-tron consumeix quatre kilograms de GNC als 100 kilòmetres, l’equivalent a quatre euros. Si s’utilitza tota l’autonomia del que és capaç el g-tron en aquest mode, uns 500 kilòmetres, estaríem parlant d’uns vint euros en gas abans que s’activés la propulsió benzina (quan queden només 600 grams de GNC). Sens dubte, una dada que representa un estalvi notable i, per tant, un punt clau per als seus compradors. En aquest combustible es poden fer uns altres 450 kilòmetres. Audi assegura que durant la circulació amb gas la quantitat d’emissions és inferior als 100 grams per kilòmetre, les de sofre són nul·les i ofereix el seu propi gas metà sintètic, desenvolupat a Ingolstadt i comercialitzat a Alemanya com e-gas. El procediment utilitzat per Audi i els seus col·laboradors utilitza l’aigua i el CO2 extrets de plantes de conversió d’energia que generen energia renovable mitjançat microorganismes que passen per un procés biològic molt complex.