Audi A4; mateixa idea, millor resultat

0
Audi A4

Audi A4

Nova generació del mític Audi A4

Millorar sense canviar, aquest és el lema que s’ha proposat Audi per seguir treballant amb un dels seus best-seller de referència, parlem de l’Audi A4 que, avui, ha tret el cap per mostrar-nos la nova generació, la cinquena. I és que Audi tenia motius per seguir apostant per la seva berlina ja que la popularitat que ha tingut durant dues dècades l’ha dut a vendre més de 5 milions d’unitats en tot el món, però, ara, arriba amb més tecnologia que mai per adaptar-se a les exigències del mercat.

Disseny continuista

Estèticament quasi res ha canviat; Audi aposta per seguir amb la mateixa filosofia ja que si una cosa funciona més val no tocar-la gaire, o almenys això és el que pensen a la marca alemanya. El nou Audi A4 rep lleugeres pinzellades que modernitzen la seva imatge i li serveix per allunyar-se, una mica, del seus antecessors. Tot així segueix mantenint, més o menys, les mateixes mides, augmentant molt poquet la llargada i la batalla. Però això també poc jugar a la seva contra ja que els seus rivals més directes, com el BMW Serie 3 o el Mercedes Clase C aposten per més canvis estètics i eviten no ser tant continuistes.

En qualsevol cas, el nou Audi A4 munta una nova calandra de forma trapezoïdal, unes òptiques (davanteres i posteriors)  amb una forma més irregular però interessant que, opcionalment, podran portar tecnologia LED i indicadors de direcció seqüencial, i manté la mateixa línia a la zona posterior. Un altre punt interessant és el pes on Audi assegura que el nou A4 s’ha posat a fer dieta i ha rebaixat, aproximadament, 120 quilograms (depenent de la versió i motor). I això ho aconsegueix gràcies a l’ús d’acer d’alta resistència, al disseny d’una estructura intel·ligent i, sobretot, a l’alumini d’alguns elements importants del cotxe. Tot això no només ajudarà al cotxe a ser més eficient, sinó que també proporcionarà un millor dinamisme en moviment.

El nou Audi A4 seguirà comercialitzant-se amb la carrosseria sedan i familiar (Audi A4 Avant). Aquest últim tindrà una capacitat de carga de maleter de 505 litres, que es podran augmentar fins els 1.510 litres tombant els seients posteriors. La porta posterior que dóna accés a aquest maleter és d’apertura elèctrica.

Audi A4 interior

Si ens endinsem al seu renovat interior, ens trobem amb disseny força horitzontal que, sincerament, no m’acaba de convèncer. A la part superior tenim una espècie de tableta de 8,3 polzades que es controlarà des d’un comandament giratori situat a la consola central. Però un dels punts més interessants en aquest apartat és la digitalització del quadre de comandament on trobem una immensa pantalla de 12,3 polzades on tindrem tota la informació que desitgem sense desviar la mirada cap endavant. El que no m’acaba de convèncer és el disseny del volant que té una forma de tres radis però que crec que ha quedat una mica sec, sense gràcia. Per la resta, sembla que la qualitat dels acabats és força raonable pel tipus de cotxe que és.

Més eficient

Les novetats no s’aturen aquí ja que a sota del capó també es milloren els propulsors. En aquest sentit la marca alemanya assegura que els consums milloren un 21% i els dièsel són totalment compatibles amb la normativa d’emissions Euro VI gràcies a la utilització del sistema basat amb el AdBlue. El nou Audi A4 arribarà amb tres motors benzina TFSI i quatre TDI. Dins dels primers hi haurà el 2.0 TFSI que oscil·larà entre els 190 i 252 CV, i el 1.4 TFSI amb 150 CV que homologarà un consum de 4,9 l/100 km i unes emissions molt reduïdes que el farien estar exempt de l’impost de circulació.

Pel que fa als motors dièsel, tindrem el ja clàssic 2.0 TDI de 150 i 190 CV de potència, i el 3.0 TDI V6 amb 218 i 272 CV. Aquest últim ofereix la possibilitat del canvi automàtic Tiptronic de vuit marxes, ja que la resta de la gamma tindrà com opció el S-Tronic de doble embragatge i set velocitats, així com la tracció a les quatre rodes Quattro. També hi haurà un Audi A4 Avant g-tron amb motor 2.0 TFSI de 170 CV que tindrà la capacitat de funcionar amb gas natural (GNC).

Audi A4 Avant

Referent tecnològic

L’últim punt a destacar i, segurament, el més important en el nou Audi A4, és la tecnologia que incorpora. Muntarà una direcció electromecànica de desmultiplicació variable, control de creuer Stop&Go que serveix per mantenir la distància amb el cotxe que tenim davant quan ens trobem en una retenció, sistema d’aparcament assistit, reconeixement de senyals, control de manteniment de carril i angle mort, entre d’altres.

A més a més i de sèrie a tota la gamma, portarà l’Audi pre-sense, un sistema que detecta vianants i altres obstacles en una distància màxima de 100 metres que avisaran al conductor i, en el cas que sigui necessari, el cotxe frenarà automàticament amb velocitats fins a 40 km/h. Aquest sistema és capaç d’anticipar-nos el risc d’accident i preparar-se tensant els cinturons, tancant les finestres i el sostre, activant les llums d’emergència i activant els frens quan l’accident s’ha produït. En definitiva, aquest nou A4 és una autèntic salvavides preparat per qualsevol intervenció.