Audi Q7, el germà gran es renova

0
Audi Q7 frontal

Audi Q7 frontal

El SUV alemany arriba al mercat espanyol

Després de 10 anys de recorregut de la primera generació i un considerable èxit de vendes, l’Audi Q7 ha fet el pas endavant per renovar-se amb una imatge més actual i amb totes les millores que la marca ha anat introduint en els darrers models. El SUV més gran d’Audi arriba al mercat espanyol amb totes les novetats i, de cara a 2016, podrem veure el Q7 e-tron TDI quattro, el primer híbrid endollable i dièsel de la marca.

La primera gran novetat del renovat Q7 són les seves dimensions que es redueixen gràcies a la nova plataforma modular específica pels Q amb motor longitudinal; això resumit en xifres significa 4 cm més curt, 1,5 cm més estret i 1 cm menys de batalla. L’altura segueix mantenint la que ja tenia a la primera generació. Tot i així, la marca assegura que l’espai dins de l’habitacle ha augmentat, tan pels passatgers i conductor, com al maleter que augmenta la seva capacitat fins als 890 litres.

A tot això també cal sumar-li una important rebaixa de pes; Audi ha posat a dieta el SUV i ha aconseguit rebaixar 325 quilograms gràcies a l’ús de materials més resistents i lleugers com l’acer o l’alumini d’alta resistència. Això també es tradueix en un menor consum a les motoritzacions, concretament parlem d’un 28% menys en el cas del benzina TFSI, i un 23% en el dièsel TDI.

Audi Q7 posterior

Curiosament, de moment el nou Q7 només arribarà amb dos motors, el dièsel V6 3.0 TDI de 272 CV que consumeix 5,7 litres als 100 quilòmetres, i el benzina 3.0 TFSI V6 de 333 CV amb una acceleració de 0 a 100 km/h en 6,1 segons. Posteriorment aniran arribant altres motoritzacions, entre elles el mateix TDI però amb 218 CV. Tots ells compleixen perfectament amb la normativa actual d’emissions. Però la gran novetat mecànica recau en la futura versió e-tron quattro híbrida endollable i dièsel que arribarà al 2016. Equiparà el motor 3.0 TDI V6 de 258 CV i un elèctric de 127 CV que, en total, donen un resultat de 373 CV. Tota la força es transmet a les quatre rodes a través del sistema quattro i es mourà gràcies a un canvi automàtic Tiptronic de 8 velocitats. La marca promet una autonomia de 56 quilòmetres en el mode 100% elèctric, així com un consum mig de només 1,7 l / 100 km.

La tecnologia serà un dels altres punts forts del renovat Audi Q7. En aquest sentit el podrem veure amb òptiques LED, El quadre d’instruments totalment digital (estrenat en el nou TT), connectivitat amb els telèfons mòbils, assistent de conducció durant les retencions i molts més altres elements i ajudes que ens facilitaran la feina a l’hora de conduir.

Estèticament continua la línia de SUV gran i allargat però amb unes formes no tan arrodonides, sinó mes anguloses i més rectes que s’ajunten millor per tot vehicle. Un exemple són els tubs d’escapament que queden perfectament inserits en el conjunt. No sé si és una impressió meva o és que realment així, però aquest Q7 no es veu tan transatlàntic com el model de la primera generació. Sortirem de dubtes quan el puguem veure en viu i directe.

Audi Q7 interior

Està clar que les totes les marques saben que el segment dels SUV i allroad està en alça i, a més a més, sembla que no tingui intenció de caure. I un exemple d’això és la renovació d’aquest Audi Q7 i les futures intencions que té la marca per futurs models que portin la lletra Q davant, no només renovant els ja existents, sinó també apostant per nous. De moment, el Q7 es començarà a entregar a l’estiu i suposem que seguirà el mateix camí d’èxit que la primera generació.

 

– Audi Q7 3.0 TFSI 333 CV quattro Tiptronic: 67.210 euros

– Audi Q7 3.0 TFSI 333 CV quattro Tiptronic Design: 73.560 euros

– Audi Q7 3.0 TFSI 333 CV quattro Tiptronic Sport: 73.560 euros

– Audi Q7 3.0 TDI 272 CV quattro Tiptronic: 65.960 euros

– Audi Q7 3.0 TDI 272 CV quattro Tiptronic Design: 72.060 euros

– Audi Q7 3.0 TDI 272 CV quattro Tiptronic Sport: 72.060 euros