La marca vol la tornar a guanyar amb la renovada arma que es diu Audi R18 e-tron quattro 2016

Just abans de Nadal, quan Porsche marxava feliç cap a casa després d’adjudicar-se el Mundial de Resistència (WEC) tan de constructors com de pilots, Audi els hi ha preparat una sorpresa, i és que la victòria de Porsche sembla que no els hi ha agradat gaire. Els de Inolstadt han presentat el seu nou LMP1, Audi R18 e-tron quattro 2016, el qual arriba amb forces canvis estètics, filosòfics i tècnics.

L’objectiu és clar, tornar a conquistar el WEC i les 24 Hores de Le Mans. Amb aquesta premissa, el nou Audi R18 e-tron quattro 2016 segueix apostant per un motor TDI (no veiem les sigles per enlloc potser a causa de tot l’escàndol de les emissions) combinat amb les bateries, les quals ara recuperen millor l’energia, cosa que fins ara feia molt millor Porsche. A més a més, també han substituït el volant d’inèrcia per tal que aquest treballi millor recuperant, també, l’energia.

Estèticament també aporta canvis interessants com, per exemple, un frontal més elevat. Aquestes noves aportacions del Audi R18 e-tron quattro 2016 s’han creat per tal de millorar el rendiment aerodinàmic del cotxe tant en recta com en corba. A més a més, la marca assegura que el flux de l’aire es canalitza millor per sota del monoplaça.

Per últim, el darrer canvi significatiu no té res a veure amb detalls tècnics o estètics del Audi R18 e-tron quattro 2016, sinó que és un pacte que han firmat Audi i Posrche per tal que a les 24 Hores de Le Mans només hi hagi 2 cotxes de cada marca a la sortida. Fins ara totes dues marques aportaven 3 unitats, amb la qual cosa podien assegurar millor les seves opcions de victòria. Ara s’obre una nova etapa on tots estaran en igualtats de condicions, ja que Nissan i Toyota ja jugaven amb dos monoplaces, i podria ser que aquest any es plantegessin les de 24 Hores de Le Mans més emocionants dels últims anys.