L’ Audi R8 Spyder V10 s’ha presentat durant el Saló de Nova York, la seva principal característica es la capota y el compartiment que la guarda

Nova York és el centre del món per als aficionats del motor durant aquests propers dies i és per un motiu de pes. El Saló de Nova York està aconseguint captar l’atenció de tots els apassionats als cotxes amb presentacions com el nou Audi R8 Spyder V10. Aquest descapotable d’altes prestacions obre un nou capítol a la marca dels quatre anells, que ja gairebé celebra deu anys de la primera generació del coupé superesportiu R8 (al 2007). Ara, Audi llança una versió descapotable amb una potència de 540 CV, una acceleració de zero a cent en 3,6 segons i una velocitat màxima de 318 km/h. Dades que fan salivar a qualsevol.

La seva estètica no dista massa de la versió coupé més que en la necessitat de guardar un espai per la lona. El disseny d’aquest superesportiu no deixa indiferent a ningú. Alguns entesos parlen de la línia més sofisticada del mercat però uns altres creuen que és poc agressiva comparada amb la dels seus rivals. Personalment no puc estar més enganxada a les seves línies cuidades, amb uns passos de roda accentuats i blisters que generen una sensació d’amplitud i esportivitat. Tal com ha comentat la marca, el nou Audi R8 Spyder és 14 mm més curt que el model anterior, amb una longitud total de 4.426 mm. Ha crescut 36 mm en amplària, fins a un total de 1.940 mm. No han variat en relació amb la primera generació del R8 Spyder ni l’altura (1.244 mm) ni la distància entre eixos (2.650 mm). Una novetat important d’aquest nou model Audi és l’opció de muntar uns grups òptics amb tecnologia làser, que asseguren la màxima visibilitat i un abast realment significatiu.

Audi R8 Spyder V10
El nou Audi R8 Spyder V10 en groc es diu Vegas Yellow | Foto: Audi

El seu detall més característic és, sens dubte, el sostre. La nova generació de l’Audi R8 Spyder V10 compta amb una lona desenvolupada des de zero i que pot comprar-se en negre, marró i vermell. Només pesa 44 kg i s’obre en 20 segons mitjançant un sistema electrohidráulic que permet accionar-lo fins als 50 km/h. Com ja hem comentat, aquesta lona es guarda sota un mòdul que es troba derrere dels seients i en aquesta zona trobem els components de la protecció antibolcada. Aquest compartiment pla compta amb tres esportives ranures de ventilació.

El bloc motor és el V10 de 5.104 centímetres cúbics que genera una potència de 540 cavalls i un parell de 540 Nm a 6.500 rpm. El nou Audi R8 Spyder V10 accelera de 0 a 100 km/h en 3,6 segons i arriba als 200 km/h en 11,8 segons. Pel que comenta la pròpia marca, el tub d’escapament genera un so més profund a mesura que es puja de règim i si s’assembla a la versió coupé assegurem que és com una melodia per als teus sentits. Si vols accentuar el seu caràcter esportiu pots demanar el pack esportiu, que compta amb les sortides en color negre brillant i té un so lleugerament diferent. Pot ser que el consum sigui el menys important en aquests models, però cal esmentar-lo. El consum mitjà és de 11,7 l/100 km, que suposa unes emissions de 277 g/km de CO2.

Audi R8 Spyder V10
El nou Audi R8 Spyder V10 s’ha presentat al saló de Nova York | Foto: Audi

Un altre detall a remarcar és el sistema de propulsió quattro, que combina tres elements clau: la caixa del canvi de set velocitats S tronic, un embragatge multidisc que distribueix el parell entre els dos eixos i un diferencial autoblocatge mecànic que facilita la seva conducció. La tracció quattro està integrada en el sistema de conducció dinàmica Audi drive select, que permet al conductor triar entre els modes comfort, auto, dynamic i individual. A més, té l’opció d’apretar un botó i treure tots els sistemes d’ajuda a la conducció i tracció. En cadascun d’ells, aquest esportiu obert d’altes prestacions mostra un caràcter diferent ja que intervé en la resposta de l’accelerador, la direcció, la caixa del canvi S tronic, la funció de control de les aletes en les sortides d’escapament i el sistema opcional d’amortiguació adaptatiu Audi magnetic ride.

La suspensió, així com la direcció, és més dinàmica i precisa. En el primer cas la posició baixa i centrada del model aconsegueix que la seva estabilitat augmenti mentre que la direcció assistida electromecànica proporciona un contacte excel·lent amb la carretera. El confort en marxa, si s’assembla al model coupé, dóna un salt qualitatiu respecte al model anterior. Audi subministra el nou R8 Spyder amb llandes de 19 polzades i pneumàtics diferents en els dos eixos: 245/35 en el davanter i 295/35 en el posterior. Existeix l’opció de llandes de 20 polzades amb pneumàtics de 245/30 davant i 305/30 darrere.

Com a detall significatiu, el maneig del nou Audi R8 Spyder V10 està orientat coherentment cap al conductor, com en un cotxe de curses. El conductor pot controlar totes les funcions importants des del nou volant de cuir sport o performance i l’Audi virtual cockpit estarà present de sèrie. El monitor de 12,3 polzades oferirà tota la informació relacionada amb el cotxe i es pot triar entre tres pantalles: clàssica, infotainment i performance, perfecte per al circuit.

La seva presentació a Nova York no és casualitat i Audi ja ho té tot preparat. Les prevendes del nou Audi R8 Sypder començaran a l’estiu i es podran veure a partir del setembre / octubre.