Audi reconeix 2,1 milions de vehicles afectats

0
Audi reconeix 2,1 milions de vehicles afectats
Audi A3 Sportback

 

Audi reconeix 2,1 milions de vehicles afectats
Audi A3 Sportback

Audi reconeix les seves dades sobre l’escàndol de les emissions

Audi, una de les principals marques que formen el grup Volkswagen, ha reconegut avui que 2,1 milions dels seus cotxes porten el software que permetia superar les proves d’emissions de forma fraudulenta. 1,42 milions d’aquest vehicles circulen per les carreteres europees, segons ha anunciat un portaveu de l’empresa.

Els models afectats són l’A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 (que es fabrica a la planta de Seat a Martorell) i Q5, segons va detallar el portaveu. Aquests 2,1 de vehicles Audi afectats, s’ajunten als cinc milions de la marca Volkswagen. Tot i així, encara falta per saber les dades més o menys exactes de Skoda i Seat.

L’empresa no ha desglossat tampoc la xifra de vehicles afectats a cada país, tot i que Alemanya ha donat fins al 7 d’octubre per presentar un pla per tallar la crisi, i ha advertit que els vehicles afectats podrien perdre la seva homologació.

Per fer front a una de les majors crisis de la seva història, Volkswagen ha mostrat la seva intenció d’actuar amb la màxima transparència, i ha reorganitzat la seva estructura amb la sortida de Martin Winterkorn, que ha estat substituït en el càrrec de president executiu pel conseller delegat de Porsche, Matthias Müller.

Després d’haver perdut un 34% del seu valor la setmana passada, avui les accions de Volkswagen queien un 5% a la Borsa de Frankfurt.

Suïssa atura la venda de vehicles dièsel Volkswagen

L’escàndol per la manipulació de les emissions contaminants durant les proves segueix passant factura a Volkswagen. El passat Divendres Suïssa va prohibir temporalment la venda de vehicles de motor dièsel de la marca alemanya que poden tenir instal·lats el software per esquivar les proves d’emissions.

La mesura, anunciada per l’oficina de Carreteres Federals de Suïssa, podria afectar a 180.000 automòbils que pertanyen a la norma d’emissions Euro5 i que estaven preparats per vendre’s. L’organisme va anunciar que la restricció afectarà als vehicles que tenen motors dièsel d’1,2 litres, 1,6 litres i 2 litres, la qual cosa significa que pot afectar també a vehicles Audi, Seat i Skoda, marques que formen part del grup Volkswagen.

Resoldre aquesta qüestió serà només un de tants fronts que tindrà oberts el nou president executiu de l’empresa, Matthias Mueller.

Bosch ja va atvertir a Volkswagen

La companyia alemanya Bosch, proveïdora de la tecnologia dièsel que va encendre les alarmes a can Volkswagen, ha passat al grup automobilístic alemany la responsabilitat de la manipulació de les dades d’emissions en vehicles dièsel destapada a Estats Units.

La companyia Bosch, responsable de l’avançada tecnologia que ha portat als motors dièsel a imposar-se al mercat europeu com l’alternativa als motors benzina, és la subministradora en els models equipats amb la família de motors EA189 del sistema d’injecció per common-rail, l’alimentació i el mòdul de dosatge per al tractament de gasos de fuita, a més del software que gestiona aquests sistemes.

En una nota de premsa, Bosch explica que, com és habitual en la indústria auxiliar de l’automòbil, els components es subministren sota les especificacions del fabricador d’automòbils. Com es calibren i s’integren aquests sistemes als vehicles és responsabilitat de cada fabricant d’automòbils.

A més a més, la premsa alemanya ha desvetllat que al 2007 Bosch advertia al grup Volkswagen que el software posat en qüestió era un desenvolupament únicament vàlid per a proves i que la seva utilització en carretera era il·legal. Quatre anys més tard, al 2011, el grup també va ser advertit per un dels seus enginyers sobre les pràctiques il·legals en les proves d’emissions, segons un informe citat en l’edició de diumenge del diari alemany “Frankfurter Allgemeine Zeitung”.

Queda clar que el gran culpable de tota aquesta història és el grup Volkswagen ja que, suposadament, era coneixedor d’aquesta pràctica il·legal.