ABT ha treballat amb el ràpid Audi RS3

Ja que aquests dies estem de prova amb el flamant i potent Audi RS3, aprofitem per portar-vos, si és possible, una punt més de radicalitat. Just amb el mateix to gris de la nostra unitat de prova, ABT ha treballat amb el nou Audi RS3 per passar dels 367 CV de sèrie, fins a uns increïbles 430 CV de potència.

Audi RS3 ABT, millorant el millor | Diari Català

El preparador ABT ja és tot un habitual dins de la marca dels quatre anells i, tot i que no treballa molt en l’apartat estètic, sí ho fa en el mecànic. Aquest Audi RS3 no és cap excepció i des de fora es desmarca gràcies al nou joc de llandes de 19 polzades amb pneumàtics en mesura 235/35 i al nou sistema d’escapament que li confereix un “petardeig” encara millor (tot i que és difícil millorar al de sèrie) i un so apte per a qualsevol amant de la velocitat i la conducció.

Però, com dèiem, tota la bona feina d’ABT es troba sota el capó. El motor de 2.5 litres de 5 cilindres en línia torbo rep un nou software de la seva centraleta per poder passar de 367 CV a 430 CV, la qual cosa el converteix en l’autèntic rei dels compactes esportius; aquí ja ningú pot discutir-li.

Audi RS3 ABT, millorant el millor | Diari Català

A més, el parell màxim també ascendeix des dels 465 Nm del model convencional, fins als 530 Nm d’aquesta preparació de ABT. Amb això, i amb un bon ús del Launch Control, aconsegueix una acceleració de 0 a 100 km/h en només 4,1 segons, dos dècimes per sota de l’Audi RS3 de sèrie. Així mateix, la velocitat màxima és de 285 km/h, sent de 250 km/h (autolimitada) en el model convencional.

Sens dubte, si aquest Audi RS3 ABT és encara millor que el model que surt de fàbrica, cordeu-vos els cinturons ja que pot ser igual o millor que un avió.