Més prestacions amb els Audi RS6 Avant Perfomance i Audi RS7 Sportback Performance

Per si no en teniu prou amb els Audi RS6 Avant i el RS7 Sportback, la marca alemanya us ha preparat unes versions més picants que enfilen el motor de 4 litres TFSI V8 fins els 605 CV de potència. Els seus noms complets són Audi RS6 Avant Perfomance i Audi RS7 Sportback Performance, els quals arriben per un preu de 143.700 per al primer, i 151.060 per al segon.

Com dèiem, mantenen el mateix bloc motor (4.0 TFSI V8) que les versions originals, però incrementen la potència en 45 CV, arribant així fins els 605 CV. També augmenta el règim de gir màxim que va fins els 6.800 rpm i el parell motor que puja fins uns espectaculars 700 Nm. L’Audi RS6 Avant Perfomance i l’Audi RS7 Sportback Performance acceleren de 0 a 100 km/h en només 3,7 segons (dues dècimes més ràpids) i tenen una velocitat punta autolimitada de 250 km/h, però es pot ampliar fins els 280 o 305 km/h amb els paquets Dynamic i Dynamic Plus.

Però potser el més interessant que tenen aquests Audi RS6 Avant Perfomance i Audi RS7 Sportback Performance és la seva funció Overboost que permet disposar d’un parell màxim de 750 Nm entre les 2.500 i 5.500 rpm. Aquest plus de potència s’activa quan trepitgem a fons l’accelerador amb el mode de conducció esportiu.

Audi RS 6 Avant Performance | Diari Català
Frontal de l’Audi RS7 Sportback Perfomance

El que mantenen tots dos models és el canvi tiptronic de vuit velocitats però que s’ha retocat per oferir unes transicions entre marxes molt més ràpides i efectives. Així mateix, els Audi RS6 Avant Perfomance i Audi RS7 Sportback Performance mantenen la tracció Quattro, però el 60% de la potència s’envia a l’eix posterior, el qual equipa un diferencial esportiu que reparteix el parell entre les dues rodes. Sens dubte aquestes solucions tècniques ofereixen, si és possible, un punt més de diversió. Curiosament, a més potència hauríem de tenir més consum, però Audi ens diu que no, que mantenen el mateix de sempre, 9,6 litres/100 km pel RS6 i 9,5 pel RS7. En part això és gràcies a la tecnologia de la desconnexió de cilindres que ja vam provar amb l’Audi A1 1.4 TFSI.

La suspensió també es veu modificada en els Audi RS6 Avant Perfomance i Audi RS7 Sportback Performance, aquesta és neumàtica i ajuda a rebaixar 20 mm la carrosseria per tal d’anar més enganxats al terra. Les llandes són de 21 polzades amb un disseny exclusiu i amaguen uns frens ventilats de 390 mm a l’eix davanter amb pinces de sis pistons.

Estèticament aquests Audi RS6 Avant Perfomance i Audi RS7 Sportback Performance es diferencien per alguns elements com el spoiler davanter, l’anagrama de Quattro a la graella frontal o algunes parts decorades amb titani mate. A l’interior trobem seients esportius RS, insercions amb fibra de carboni, un volant esportiu de pell, logotips RS, etc. Sens dubte aquestes dues bèsties van ben farcides de prestacions i equipament i són el somni (sobretot el RS6 Avant) de molts.