Audi RS7 piloted driving concept, l’autònom més ràpid

0
Audi RS7 piloted driving concept

Audi RS7 piloted driving concept

L’Audi RS7 supera els temps de pilots professionals

Arribats a aquest punt em pregunto, conduir, que és conduir? Fins fa poc aquest verb tenia una vocació clara que encarregava a una persona l’objectiu de guiar un vehicle fins a punt determinat, però els avenços tecnològics han provocat un gir de 180º en aquest significat. Durant els darrers temps hem vist com diferents marques i empreses han començat a treballar amb la idea de la conducció autònoma, és a dir, aquella que no requereix que cap persona condueixi aquell vehicle, però fins a on pot arribar aquesta idea?

[quote]2:01:01 minuts al circuit de Sonoma Raceway de California de 4,05 quilòmetres[/quote]

De moment Audi ja ha anat un pas més endavant i no estan bojos, creieu-me. Des de fa un temps que la marca alemanya porta treballant en un cotxe totalment autònom i ho fan en dos escenaris diferents, el carrer i el circuit. El primer és totalment obvi ja que la finalitat d’aquest tipus de vehicles no és més que utilitzar tota aquesta tecnologia durant el dia a dia, de fet, poc a poc, anem veien com alguns models ja incorporen certs moments de conducció autònoma, com el nou BMW Serie 7 que el podrem entrar al garatge o aparcar-lo en bateria a través de la clau que actua com un comandament a distància. L’altre escenari, el circuit, és el menys comú ja que una cursa sense pilots és difícil de concebre, però Audi vol anar més enllà i vol ser l’amo i senyor de la conducció autònoma en circuits. Per aquest motiu ha nascut en Robby, creat a partir de la nova generació de l’Audi RS7 piloted driving concept  i capaç de rodar més ràpid que els pilots professionals que l’han pilotat, o almenys això és el que ens explica la marca.

Però les paraules se les emporta el vent i cal un registre per saber que en Robby va de debò, que no és cap enganyifa. Per això, aquest nou RS7 piloted driving concept ha estat capaç de rodar en 2:01:01 minuts al circuit de Sonoma Raceway de California de 4,05 quilòmetres. Segons Thomas Müller, responsable del desenvolupament dels sistemes de frenada, direcció i assistència a la conducció d’Audi, “a Sonoma, vàrem portar l’Audi RS7 piloted driving concept als seus límits físics volta darrere volta, i va complir amb el seu objectiu amb gran precisió”. A més a més, va afegir que “els seus temps no van ser superats per pilots humans”.

En Robby està basat en un Audi RS7 2015 de sèrie, el que suposa un motor V8 Twin-Turbo de 560 CV de potència, el que suposa un vehicle d’altes prestacions que rodant en un circuit pot anar molt ràpid. A més a més i segons sembla, en Robby ha aprimat 400 quilograms gràcies al buidatge de l’interior i a la utilització de materials més lleugers com la fibra de carboni, tot i portar un gran apartat de sensors, càmeres de visió perifèrica i sistemes de pilotatge de direcció, accelerador i frens.

Recordem que en Robby és el substitut d’en Bobby, l’antic RS7 piloted driving concept que ja va rodar fa un temps per Ascari i Hockenheim autònomament.

Veurem aviat curses sense pilots? Realment seria estrany, però també era inimaginable la conducció autònoma per carretera, així que res és impossible en aquest món on tot avança molt ràpidament.