El nou Audi TT RS arriba amb 400 CV sota el capó

Molts diuen que l’Audi TT no és un veritable esportiu, que és quelcom així com un vull però no puc, però Audi vol fer-te canviar aquesta idea, vol que pensis que és un autèntic esportiu de cap a peus. I per a això ha presentat el seu gran argument, l’espectacular Audi TT RS 2016.

Sens dubte es presenta amb una aparença agressiva, amb un frontal completament nou, grans preses d’aire, un nou difusor posterior, grans sortides d’escapament o un perfil més eixamplat, solucions per millorar considerablement el coeficient aerodinàmic del model. Mesura 4,19 metres de llarg per 1,83 d’ample, la qual cosa assegura un bon repartiment. A més, munta fars amb tecnologia OLED, sent el primer model de la marca a muntar aquest sistema. Per la resta manté la mateixa línia que la gamma TT, tot i que inclou alguns elements en fibra de carboni o detalls en vermell que li proporcionen un aspecte més esportiu.

Audi TT RS 2016, potència a raudals | Diari Català
Aparença més radical

Respecte al pes total, aquest Audi TT RS 2016 té un pas per la bàscula de 1.440 quilos, 10 kg menys que l’anterior model gràcies a nous materials en la seva fabricació. Per contra, la versió descapotable compta amb 1.553 kg a causa del mecanisme de la capota i altres reforços estructurals.

A l’interior ens topem amb l’Audi Virtual Cockpit, un nou volant esportiu procedent del R8, més informació esportiva com les forces G, nivell de càrrega del turbo, distribució del parell, etc. En definitiva, petits elements diferencials que sempre ens agrada trobar en un model d’aquest caràcter marcadament esportiu.

Audi TT RS 2016, potència a raudals | Diari Català
Interior

Però, sens dubte, tot això no seria res sense un bon cor. És per això que aquí tenim el conegut motor de 2.5 litres turbo de cinc cilindres elevat fins als 400 CV de potència i 480 Nm de parell disponibles des de les 1.700 rpm fins a les 5.850 rpm; l’Audi TT més ràpid de la història amb un turbo que bufa a 1,35 bar.

Amb tot això aconsegueix un 0 a 100 km/h en només 3,7 segons (3,9 en el descapotable), mentre que la velocitat màxima està limitada a 250 km/h, tot i que pot ampliar-se fins als 280 km/h. Tot ell es mou gràcies a una caixa del canvi automàtica S-tronic de 7 relacions.

Audi TT RS 2016, potència a raudals | Diari Català
Vista posterior

Dinàmicament també rep millores amb un bloc que aguanta millor la força torsional, unes suspensions rebaixades respecte al model convencional que a més tenen com a origen el R8, tracció quattro o els diferents modes de conducció que intervenen sobre diferents paràmetres del cotxe. Amb tot això, Audi ens promet un TT RS capaç d’enganxar-se a l’asfalt com una paparra en qualsevol condició de la carretera.

El nou Audi TT RS 2016 no arribarà als mercats fins a finals d’aquest any a un preu que encara es desconeix però disponible en versió coupé o roadster.