L’avió d’EgyptAir va registrar diversos avisos d’anomalia 24 hores abans

0
Restes Egyptair
Restes de l'avió d'Egyptair trobades al Mediterrani | Foto: Exèrcit egipci

L’avió va haver de realitzar tres aterratges forçosos hores abans de l’accident del 19 de maig

L’avió d’EygptAir, que el passat 19 de maig es va estavellar al Mediterrani quan realitzava la ruta entre París i el Caire amb 66 persones a bord, havia registrat tres avisos d’anomalies a bord en tres escales diferents en les 24 hores prèvies a l’accident. Segons informació recollida per la cadena francesa France3, l’avió hauria hagut de fer mitja volta i fer un aterratge forçós en un mínim de tres ocasions.

Durant cadascuna de les diferents rotacions que va haver de fer l’aparell entre el 18 i el 19 de maig, els sistemes d’alerta van advertir d’una anomalia a bord, poc després d’enlairar-se de tres aeroports als quals l’EgyptAir havia fet escala.

En cadascuna d’aquestes ocasions, es va haver de portar a terme una verificació tècnica en terra, totes elles finalment negatives, per la qual cosa l‘avió va poder finalment prendre el vol i continuar la seva ruta.

Aquestes dades se senyalitzen a través d’un sistema anomenat ACARS, un dispositiu que registra els missatges codificats entre l’aparell i el terra en el transcurs del vol. Aquest sistema hauria detectat diversos incidents tècnics a bord, tot i que encara no se sap la seva naturalesa.

L’avió va desaparèixer dels radars el passat 19 de maig poc després d’entrar a l’espai aeri egipci, procedent de la capital francesa. Si bé ja s’han recuperat algunes de les restes de l’avió, les caixes negres segueixen sense localitzar-se, tot i que els investigadors francesos han confirmat que el senyal detectat al lloc del Mediterrani on hauria desaparegut correspon a una d’elles.