La capital d’Azerbaitjan, Bakú, serà protagonista de la vuitena cita de la temporada de Formula 1 amb el Gran Premi d’Europa en un traçat totalment urbà

Just una setmana després del Gran Premi de Canadà, arriba un territori inexplorat per als pilots i equips, un circuit totalment nou i urbà que promet una espectacularitat única. La capital d’Azerbaitjan, Bakú, serà testimoni de la vuitena cita de la temporada de Formula 1, el Gran Premi d’Europa, amb un traçat molt ràpid de llargues rectes i corbes de 90 graus.

El Circuit urbà de Bakú és un dels més llargs del Mundial, d’uns sis quilòmetres aproximadament, però, al mateix temps, és també un dels més perillosos amb poques escapatòries i amb els murs a pocs centímetres. La rapidesa del traçat afavoreix clarament als equips amb més potencial de motor, com és el cas de Mercedes, que arriba amb un Lewis Hamilton amb la moral molt alta i amb un Nico Rosberg aparentment decebut després de dues actuacions consecutives força dolentes que han permès a Hamilton esgarrapar un bon grapat de punts a la Classificació General de Pilots.

Ferrari va fer un pas endavant a Canadà i vol seguir així a Bakú, en un circuit on, a priori, el motor també els hi hauria de donar un bon rendiment, igual que a Williams on el propulsor Mercedes els hauria de catapultar cap a les primeres posicions i consolidar així la magnífica tercera posició de Bottas al Gilles Villeneuve.

On no estan tan contents amb el traçat urbà de Bakú és a Red Bull i Toro Rosso, ja que la falta de potència del motor Renault i Ferrari, respectivament, jugarà a la contra a les llargues rectes, igual que a McLaren, on s’espera una actuació mediocre com a Canadà. De fet, Jenson Button ha estat un dels grans detractors d’aquest Gran Premi d’Europa.