Banc Sabadell canviarà el model de gestió

0
Banc Sabadell
EP: Banc Sabadell

Sobre el 34% de la seva xarxa d’oficines al 2016

Banc Sabadell canviarà el model de gestió al 34% de la seva xarxa d’oficines aquest 2016 amb la introducció de tres novetats: gestors actius, oficines multiubicació i directors compartits.

En tot cas, aquestes modificacions no es traduiran en un augment o reducció en el nombre de treballadors –alguns canviaran de funció– ni a la xarxa de sucursals –hi haurà tancaments però no per aquestes noves estratègies comercials–, han indicat les mateixes fonts.

En el cas dels gestors actius, l’objectiu del banc és desplegar el model per tota Espanya entre gener i abril, inicialment dirigit a clients de rendes mitges i altes, que podran contactar amb el seu gestor personal en qualsevol moment a través de les noves tecnologies, amb una previsió de 80 gestors per a 60.000 clients.

Després d’una prova pilot satisfactòria feta a Madrid, al llarg de l’any 2016 l’entitat vol obrir el servei al máxim nombre de clients, com autònoms i estrangers que resideixen a Espanya, així com a rendes més baixes.

El cas de les oficines multiubicació consisteix a vincular tres o quatre sucursals pròximes, de manera que la més gran agrupi la gestió comercial especialitzada fent d’aeroport de connexió, i la resta es limitin a l’operativitat bàsica diària, perdent la denominació de sucursal i passant a ser ‘centres’ sense director.

DUES FASES

El banc preveu dues fases: posarà en marxa 78 oficines multiubicació a partir d’aquest 4 de gener, i 57 més a l’octubre, després d’haver realitzat proves pilot amb bons resultats en experiència de client i contractació de productes per tota Espanya aquest any (Cerdanyola, Granollers, Bilbao, Mieres, Madrid, Cartagena i Màlaga).

D’altra banda, la figura del director compartit s’aplicarà en oficines de localitats petites que comptin amb entre 500 i 600 clients cadascuna, amb la previsió de 102 al gener i 11 més a l’octubre, després d’haver realitzat una prova pilot a Galícia.

Els directors que perdin aquesta funció amb la nova organització seran destinats a dirigir altres oficines en les quals sorgeixin vacants o seran reconvertits en gestors actius, han assenyalat des del banc.

El coordinador de la unitat de transformació comercial del banc, Jordi Amorós, ha explicat a Europa Press que Banc Sabadell es troba en evolució perquè el client i la indústria financera estan canviant, i que la nova estratègia comercial persegueix “millorar l’experiència de client i guanyar eficiència venent més amb menys costos”.

El conseller delegat de l’entitat, Jaume Guardiola, va fer referència a aquesta transformació comercial per al 2016 a la trobada anual de directius que l’entitat ha fet a mitjans de desembre a Barcelona, que va congregar a més de 600 persones.

L’objectiu és que al 2018 Banc Sabadell aconsegueixi el lideratge en tots els segments: “Ara ho som en pimes i empreses –ha dit Guardiola– i hem de ser-ho també en banca venda al detall i banca personal”.