Bimota BB3 2015, una moto especial

0
Bimota BB3 2015 - Diari Català
Bimota BB3 2015
Bimota BB3 2015 - Diari Català
Bimota BB3 2015

Bimota, una marca mítica

La marca italiana Bimota, un dels fabricants amb més experiència en la construcció de xassís i que al llarg de la seva història ha dissenyat i construït motos meravelloses i altres incompreses. Aquest any, Bimota ha presentat una nova versió del model BB3, actualitzada tècnicament, aquest model incorpora el motor de la S1000RR de BMW, que ha estat actualitzat per la marca alemanya en el seu model de sèrie.

Bimota sempre ha muntat motors d’altres constructors com Ducati, Suzuki i altres marques com el tetracilíndric Honda de 750 cc de la HB1, el Kawasaki de 1.000 cc muntat en la KB1 o els motors Suzuki (de 750 i 1.000 cc) utilitzats per les SB2 i SB3 i ara el de les BMW S 1000 RR/HP4. La Bimota BB3 2015, en aquest 2015 equipa el motor de 200cv de BMW, el que fa que sigui una moto molt desitjada pels aficionats a aquest tipus de moto, com sempre en Bimota un xassís i un cicle excepcional i aquesta vegada amb un motor amb unes prestacions d’infart.

Elements tècnics de la moto

Frens: Equipa dos frens de disc Brembo de 320 mm de quatre pistons amb ABS, davant i disc simple d’un pistó amb ABS de 220 mm, darrere.
Suspensions: Davant equipa forquilla invertida Öhlins de 43 mm, ajustable en precàrrega, compressió i extensió.
Darrere equipa mono amortidor Öhlins TTX, ajustable en precàrrega, compressió i extensió.
Xassís: Tubular en acer i cromomolibde, tipus trellis.
Motor: 4 temps i 4 cilindres en línia amb una cilindrada 999 cc i 200 cv a 13.500 rpm. Parell 112 Nm a 9.750 rpm.
Transmissió: Canvi de 6 velocitats amb embragatge munti disc en bany d’oli.
Llandes: Marca OZ: Davant/darrere de 17” – Pneumàtic davant de 120/70/17 – Pneumàtic darrere de 190/55/17.

Altres: Electrònica de competició com anti-wheelie, control de tracció, canvi assistit o frens ABS racing / Alçat seient 820 mm / Pes en buit de 179 kg / Capacitat dipòsit 16 litres.

Com és?

Bimota BB3 2015 - Diari Català
Frontal de la Bimota BB3 2015

Bimota és una marca que sempre ha creat motos esportives, molt desitjades pels usuaris, amb un xassís i dissenys espectaculars, marca de la casa. Els detalls en la construcció de les seves motos que sempre ha demostrat Bimota continua estant present en aquest model. El gust pel detall que la marca té en el seu ideari fa que les motos siguin espectaculars pel seu disseny i solucions tècniques.

El model que ens ocupa, Bimota BB3, no ha tingut l’èxit comercial que la marca podria esperar.

No hi ha canvis en el model d’aquest any, actualització del motor i estrena decoració en blanc i negre.

Les sigles BB3 volen dir, la primera B de Bimota, la segona B de BMW i el 3 de tercera Bimota amb motor BMW. El basculant d’aquesta moto és d’alumini especial i és molt robust.

Estèticament és una moto que només la veus en parat, enamora i aquest any amb la cromàtica blanca i negre més. Incorpora de sèrie les llaminadures més comuns, col·lectors i escapament Akrapovic, forquilla i amortidor Ölinhs, llandes OZ, bomba de fre Brembo M50, etc.

Dinàmica?

Bimota BB3 2015 - Diari Català
Lateral de la Bimota BB3 2015

Queda clar que la Bimota BB3 2015 no és la moto per anar a comprar el pa, sinó que és una esportiva amb majúscules, el seu hàbitat natural és el circuit, aquí es troba en la seva salsa, és rapida, estable, frena on toca i és on demostra per al que ha estat construïda. En pista la tracció, l’acceleració, el motor i l’entrega de potència a la roda del darrere, són espectaculars, ja que aplicar 200cv de la forma que ho fa és tècnicament perfecte.

La suspensió d’aquesta moto signada per Ölinhs fa que sigui estable sempre, la regulació es pot adequar a qualsevol pilot i estil de pilotatge

Per carretera, té les limitacions que l’entorn imposa, evidentment ni de lluny es pot treure tot el potencial que pot arribar a entregar, si més no, és una moto perfecta per trajectes de mitja distància, sortides de cap de setmana o d’un dia, no és una moto viatgera.

És una moto que requereix tenir una gran experiència en el pilotatge d’aquest tipus de motos, en circuit ha d’estar pilotada per mans expertes per poder treure-li el potencial que entrega. El sofisticat control de tracció actua quan es gira cada vegada més ràpid l’accelerador i deixant que el sistema s’encarregui de mantenir a la Bimota dins la pista.
Quan es frena amb la moto recta deixant que l’ABS faci el seu treball, negocies el viratge i surts amb tracció accelerant a la sortida de la corba i la moto es comporta de forma excepcional, no hi ha moviments violents ni subviratges.

Bimota BB3 2015
Xassís de la Bimota BB3 2015

Hàbitat natural de la moto

Com ja hem comentat, l’hàbitat natural de la moto és el circuit, en carretera va molt bé però no es poden esprémer les seves característiques, en ciutat per exhibir-se està bé, però poc més.

Tipus de conducció que requereix la moto

Clarament el tipus de conducció que requereix la BB3 és l’esportiu i una certa agressivitat en els moviments que realitzen moto i pilot.

La posició de conducció és molt exigent, l’ergonomia del conjunt ve determinada per un seient elevat i uns semi manillars baixos que no solament carreguen pes en el tren davanter, sinó també en les extremitats superiors i en l’esquena.

Preu

Bimota encara no ha confirmat el preu de la Bimota BB3 2015 però sí que ha comentat que rondarà els 45.000 euros. Una moto exclusiva, no solament per preu, sinó també per prestacions.

Resum

La Bimota BB3 2015 és una moto espectacular amb una tecnologia d’ultima generació amb un motor increïble, un xassís que funciona perfectament, bons frens i suspensions. L’electrònica fa que pilotar-la sigui de les millors experiències, et sents un pilot dels millors, et facilita la vida i et salva en altres ocasions, una gran moto en tots els sentits. El seu defecte més gran són els euros que has de pagar per tenir-la en el garatge, però si et sobren compra dos, una pel garatge i l’altra per l’habitació per poder-la admirar en cada moment.

Fotos: Bimota