Blizzard fica data a la beta d’Overwatch

    0

    La beta pública d’Overwatch arribarà abans de novembre a territori americà

    Overwatch és l’esperat joc de tirs en primera persona per equips de Blizzard, la famosa desenvolupadora propietària de World of Warcraft, Hearthstone o StarCraft.  Tot i anunciar-se a finals de 2014, no farà falta ni un any per provar-lo de manera gratuïta amb la beta oberta que comença el proper 27 d’octubre. Aquesta primera prova s’efectuarà exclusivament a territori americà, però és l’indicatiu que no tardarà a arribar a Europa.

    Blizzard ha manifestat que efectuarà dos tipus de beta: una tancada i una oberta els caps de setmana. La segona és la que no tindrà limitació regional i la que presumiblement arribarà d’aquí a unes setmanes a casa nostra. Per tal de poder accedir-hi, s’ha de disposar d’un sistema operatiu Windows amb el programa Battle.net instal·lat al sistema, l’aplicació amb la qual funcionen la resta dels jocs de Blizzard.

    Overwatch comptarà amb 18 herois diferents que s’enfrontaran per equips per diversos mapes curosament dissenyats. Tot i que el joc disposarà de més d’un mode, Blizzard ja ha manifestat que totes les partides s’efectuaran amb equips de sis jugadors. Ara mateix se’n coneixen 2: “Playload” i “Point Capture”. El primer consisteix en què un equip ha d’aconseguir despatxar un paquet portant-lo fins al punt d’extracció mentre l’altre ho impedeix. El segon és l’habitual control per zones vist en multitud de jocs.

    Captura d'Overwatch
    Imatge promocional d’Overwatch

    Blizzard, l’abanderada dels free to play

    Un dels punts forts d’Overwatch és que es tractarà d’un joc totalment gratuit. Blizzard ja aplica aquesta política amb Hearthstone i Heroes of the Storm, jocs que tenen habilitada l’opció de compra de diferents objectes però que en cap cas és una despesa sinònim d’èxit; qualsevol jugador pot guanyar sense gastar un sol cèntim. És l’estratègia oposada al “pay to win“, una pràctica habitual en molts jocs per a mòbils suposadament gratuïts, però que requereixen una despesa posterior per part de l’usuari per seguir avançant o poder guanyar.

    Que Blizzard ofereixi els seus jocs de manera gratuïta no vol dir que no guanyi diners amb ells. Amb Hearthstone, per exemple, l’empresa californiana rep uns ingressos mensuals que ronden els 20 milions de dòlars. Tanmateix, és propietària de World of Warcraft, el joc en línia amb subscripció obligatòria que més ingressos genera mundialment. Per obtenir més informació sobre Overwatch, Blizzar realitzarà avui una retransmissió en directe detallada aquí, on suposadament s’oferirà més informació relativa a l’arribada de la beta a Europa.