BMW 3.0 CSL Hommage Concept

0
BMW 3.0 CSL Hommage Concept

bmw-3.0-csl-hommage-concept

Reinterpretant un mite

BMW és una de les marques que més ha sabut reinventar-se durant aquests darrers anys però sempre seguint aquella història que l’ha acompanyat sempre. Tot i així i com explicàvem amb els 40 anys del Sèrie 3, potser alguns dels models amb el pas dels anys han perdut part d’aquella màgia, però, a vegades, la marca ens vol contradir i, amb aquest BMW 3.0 CSL Hommage Concept, ens ha deixat bocabadats ja que ha reinterpretat la història d’una forma bastant brutal.

Dins del context del Concurs d’Elegància de Villa d’Este a Itàlia, un esdeveniment on es poden veure autèntiques joies passades, presents i futures, BMW, patrocinador des de fa anys, va presentar aquest espectacular prototip que pretén ser una reinterpretació del 3.0 CSL 1973. No és el primer cop que BMW fa això, sense anar més lluny durant l’edició de l’any 2011 d’aquest esdeveniment, va presentar un 328, mentre que al Saló de Dubai de 2009 va optar per un possible futur M1.

Al ser un prototip no sabem gaire cosa sobre ell, principalment ens hem de basar en les nostres conclusions que podem extreure de les imatges, però sí que sabem que està construït en fibra carboni reforçat amb plàstic, igual que el i3 i i8,i que el seu motor és un sis cilindres en línia de, òbviament, gasolina, acompanyat d’un bloc elèctric que beu d’unes bateries situades darrere dels seients davanters, just al lloc on, teòricament, haurien d’anar els seients posteriors.

BMW 3.0 CSL Hommage Concept interior

Per fora ja el veieu, senzillament brutal i molt musculat. Si l’haguéssim de comparar amb algú ho faríem amb un culturista. Segueix una mica les línies del M4 però realment es difuminen bastant oferint una imatge única. Els seus fars utilitzen la tecnologia làser que també munta, opcionalment, el i8. La veritat és que exteriorment és una  mescla de diferents models de la marca; hi ha parts que ens porten cap al passat 3.0 CSL, altres que són similars al i8, i altres que es difuminen un M4. És un còctel de sabors explosius que exploten en aquest prototip. Tot i així la línia lateral si que ens porta més cap el passat amb la franja negre que recórrer aquesta part i la reixeta just davant de la porta, però aquest prototip aporta uns passos de roda molt més amples i grans. Del primer 3.0 CSL també manté els dos alerons posteriors i el capó tirat endavant que passa per sobre dels fars.

L’interior és senzill sense pantalles ni elements habituals dels cotxe actuals. Es respira un ambient de competició amb uns seients d’estil baquet i tapisseria pròpia d’anys enrere, i aquest volant propi del millor BMW DTM. Potser l’interior és el que més em sorprèn ja que vista la brutalitat exterior, a dins sembla més dòcil i domable.

En principi BMW no té previst passar aquest prototip a producció, però sí que pot marcar la pauta del futurs models. De moment, si aneu a visitar el museu de la marca, el trobareu juntament amb el M1 o el 328 que hem mencionat abans. Sens dubte el marca volia captar l’atenció de tots amb aquest model i ho ha aconseguit.

BMW 3.0 CSL Hommage Concept Posterior

 Una mirada al passat

Com portem dient, aquest BMW 3.0 CSL Hommage Concept és una reinterpretació del 3.0 CSL, un coupé de quatre places amb motor de sis cilindres en línia i tres litres, però amb 200 quilograms menys que el model convencional que s’aconseguien gràcies a la utilització de materials més lleugers com l’alumini o la supressió d’alguns elements. L’objectiu del CSL era clar, havia de ser homologat per competició, en la qual va ser tot un èxit, sobretot en el Campionat d’Europa de Turismes. El cotxe va sortir al 1972, però amb el temps va tenir diferents evolucions tan en motor com estèticament amb la introducció d’un kit aerodinàmic, així fins el 1975.

M’agrada que BMW reinterpreti mites i m’agrada que mantinguin alguns elements que ens porten cap aquell temps passat, però no m’agrada que el temps passi ja que cada cop tinc més clar que mai més veure cotxes com els passats. Digueu-me antiquat, però si us parlo d’un M3, que preferiríeu un e30 o un e90? Per prestacions agafaríeu el segon, però si us donessin a escollir posaria la mà al foc que molts aniríeu cap al e30 que, senzillament, és més pur, és més cotxe.