BMW Concept Path 22, scrambler i surf

0
BMW Concept Path 22

BMW Concept Path 22

Una moto atrevida i desenfadada = BMW Concept Path 22

L’èxit de les Triumph i Ducati que comparteixen el cognom Scrambler és incontestable però no són les úniques, ja que altres marques també volen sumar-se a aquest carro; aquestes motocicletes d’aspecte clàssic són un dels fills pròdigs de la subcultura cafè racer. Inspirades en motocicletes off-road dels anys 60 i derivades de màquines de carrer, combinen una estètica tot terreny amb elements cafè racer, encara que, segurament, no trepitjaran res més que no sigui asfalt; sí, són com els SUV quan parlem de cotxes, els quals volen ser (o almenys ho intenten) un tot-terreny, quan la seva finalitat en el 95% dels casos és la de viure sobre l’asfalt.

Aquestes scrambler solen portar pneumàtics de tacs, sortides d’escapament elevades i seients només per al pilot. BMW vol ocupar un lloc en aquesta categoria i acaba de presentar-nos la seva primera scrambler oficial, la BMW Concept Path 22.

Aquesta espectacular BMW Concept Path 22 ha estat presentada al públic en el context del Wheels & Waves Festival de Biarritz, situat al País Basc francès. Aquest festival d’ambient surfista i certs tocs d’apassionat de les motocicletes, ha estat el lloc ideal perquè BMW ens demostri l’aspecte que tindria una scrambler oficial. Es basa en la cafè racer BMW R nineT, una de les màquines més desitjades (per no dir la que més) de l’actual gamma de BMW Motorrad.

Amb un aspecte fresc, atrevit i desenfadat, aquesta scrambler amb esperit estiuenc arriba equipada, sorprenentment, amb una taula de surf dissenyada pels mítics Dyer Brand i una jaqueta de cuir d’Ornamental Conifer.

Posant la mirada en aquesta fantàstica moto que és el que ens interessa, aporta moltes coses noves com les seves tapes de balancins que estan decorades en color negre, les noves llandes de cinc pals que, en el cas de la roda posterior, són ben visibles gràcies al basculant monobraç posterior de la nineT. Aquest basculant porta la transmissió per Cardan característica de les bòxer de BMW. Un dels punts més vistosos són les dues sortides d’escapament Akrapovic que es situen al costat esquerre de la moto, a una distància força prudencial del terra.

BMW Concept Path 22 davant

El dipòsit de combustible ha estat redissenyat per complet, i s’ajunta amb un petit seient de cuir de color marró clar, apte per només una persona; sens dubte és una moto per gaudir sense acompanyant per qualsevol platja que ens vingui de gust visitar. El gran dipòsit de combustible està pintat de color blanc i rep una decoració surfista, amb un estil molt viu i colors clars que contrasten amb el negre de les llandes i el motor, una tècnica que ressalta molt a la vista. El far frontal està protegit per una elegant reixeta platejada i el manillar també ha estat redissenyat, amb unes elegants manetes de color marró clar, mateixa tonalitat que el seient.

Si mirem cap al seu cor, la moto manté el propulsor de 1,2 litres de sèrie, un bòxer refrigerat per aire capaç de desenvolupar uns imponents 125 CV de potència que ajudaran a portar la taula de surf que aquesta moto munta al seu costat dret, amb uns suports especials desmuntables. Un perfecte accessori per aquells amants d’aquest esport d’aigua que transportin habitualment la seva taula amunt i avall.

L’últim detall estètic que destaca és el número 22 col·locat als costats de la moto que fa referència al nom d’ella mateixa, Concept Path 22. Aquest número que aparentment no té cap mena de sentit, té una explicació ja que es refereix a un camí conegut amb aquest mateix número 22, que travessa boscos de pins i porta a una zona apartada on es comenta que estan les millors ones per surfejar de Biarritz, així que tot va relacionat amb la mateixa temàtica.

Aquesta moto ha estat presentada poques setmanes després de la bagger BMW Concept 101, i ambdues anticipen un futur excitant i diferent per BMW Motorrad que ha entès que calia reinventar-se per tal de seguir sent una referència dins del món de les dues rodes.