BMW es troba en el punt de mira per les emissions

0
BMW es troba en el punt de mira per les emissions
BMW X3 Xdrive20d
BMW es troba en el punt de mira per les emissions
BMW X3 Xdrive20d

El BMW X3 Xdrive20d és el, presumptament, afectat

Com era de suposar, el cas del frau de les emissions destapat al grup Volkswagen ha provocat un sacseig que ha revolucionat el món de l’automòbil. Ara són moltes les veus que diuen que cal investigar totes les marques per veure si també han dut a terme manipulacions a les proves d’emissions de gasos. Doncs bé, BMW és la primera marca fora del grup Volkswagen que, suposadament, està vigilada amb lupa. Aquesta revelació, segons ha publicat la revista AutoBild citant fonts de l’International Council on Clean Transportation (els mateixos que van destapar el cas Volkswagen), diu que les emissions del BMW X3 Xdrive20d són 11 cops superiors al que permet la legislació de la Unió Europea.

Tot i així i segons explica un enginyer de Volkswagen, aquesta superació de les emissions per part de BMW no té perquè ser cap manipulació del software o qualsevol pràctica il·legal com la de Volkswagen.

Com ja sabem i vàrem explicar en un article, les proves d’homologació de consums i emissions són una autèntica festa per les marques on maquillen amb la màxima precisió els seus models per aconseguir xifres molt per sota de les que ofereix conducció real. Aquest procés porta molts anys fent-se i, de moment, ningú amb certa veu l’ha aturat o ha advertit que això no hauria de ser així. És innegable que cal canviar aquest procés i adaptar-lo més a les condicions naturals dels cotxes però, fins llavors, és normal que apareguin notícies com aquesta de BMW. En resum, que un cotxe contamini més del que diu la marca no és cap novetat, però ho passa a ser si això s’aconsegueix a través d’una manipulació il·legal com en el cas de Volkswagen.

BMW nega les acusacions

Davant d’aquesta acusació publicada per la revista AutoBild, la marca alemanya ha negat rotundament que hagin manipulat les proves d’emissions a través de qualsevol aparell o software que reprogrami el motor.

“No hi ha cap diferència en el tractament de les emissions d’escapament si estan en (test) cilindres o en la carretera”, ha dit el fabricant alemany.

“Els detalls específics de la prova no han transcendit, i per tant no poden afirmar aquests resultats”, ha comunicat BMW. “Ens posarem en contacte amb el ICCT i demanarem un aclariment dels resultats de la prova.”

De moment la primera reacció de l’acusació ha arribat aquest matí a la borsa alemanya on les accions de BMW han caigut al volant d’un 10%. Tot així, han anat recuperant-se poc a poc amb el pas de les hores.

És normal que BMW hagi sortit al pas de les acusacions el més ràpid possible ja que per la marca alemanya la quota de mercat de vehicles dièsel és de gairebé el 40 % de totes les seves ventes.

Veurem que segueix passant durant els propers dies i si hi ha més marques que reben acusacions, però el que està clar és que tot això ha de servir per replantejar el sentit de les proves d’homologació de consums i emissions, les quals, avui dia, són un pur tràmit molt fàcil de superar.