BMW M2 Coupé, el petit es revela

0
BMW M2 Coupé, el petit es revela
BMW M2 Coupé
BMW M2 Coupé, el petit es revela
BMW M2 Coupé

Molt múscul i motor 3.0 TwinPower Turbo de 370 CV pel BMW M2 Coupé

Ja el tenim aquí! El BMW M2 Coupé és ja una realitat. Després de mesos d’estires i arronses amb vídeos i imatges de la seva posada a punt al circuit de Nürburgring-Nordschleife, la marca alemanya per fi s’ha llençat amb la seva presentació. El M2 suposa un nou integrant per a la família de BMW Motorsport i un digne successor d’aquell M1 Coupé que tant ens agrada però que tant poc èxit (de vendes) va tenir. El seu disseny és espectacular, amb unes línies molt amples que bé s’inclouen a la tradició de compactes esportius. Així mateix, el seu motor 3.0 TwinPower amb 370 CV de potència, assegura una diversió infinita.

Disseny musculat

Si observeu totes les seves línies exteriors us serà fàcil admetre que aquest nou BMW M2 Coupé és un Serie 2 Coupé però amb unes quantes setmanes de gimnàs a les seves esquenes; Ni Arnold Schwarzenegger assegura uns resultats així. A més a més, el color blau Long Beach Blau metal·litzat del M2 Coupé de les fotografies ressalta encara més les seves espectaculars línies. Els passos de roda són molt més amples ja que han de donar cabuda a les boniques llandes fosques d’aleació lleugera de 19 polzades. La part frontal ens recorda molt a la del seu germà gran, el BMW M4,  amb les grans entrades d’aire i les òptiques amb tecnologia LED.

BMW M2 Coupé, el petit es revela
Interior

A la part posterior destaquen les quatre sortides d’escapament que, potser, esperàvem una mica més amples. Tot i així quatre ja és una bona xifra i enmig d’elles es situa el difusor per on deixar circular l’aire. Però aquest BMW M2 Coupé també té temps per ser refinat i així ens mostra aquest sotil aleró posterior que remata la zona de la porta del maleter. Tot ell arriba als 4,47 metres de llarg.

Interior M

Sens dubte tot l’ambient M de l’exterior també es traspassa a l’interior, fet habitual en tots els BMW Motorsport. El M2 Coupé aporta fibra de carboni a la consola central, un volant purament esportiu amb costures de color blau i vermell que només trobem en aquests models M amb una clara referència als colors de BMW Motorsport.

BMW M2 Coupé, el petit es revela
Vista posterior amb les quatre sortides d’escapament

Els seients, amb tapisseria de pell també i costures de color blau a joc amb la carrosseria, no són d’estil baquet, el que suposa un cert punt negatiu per el M2 Coupé.

370 CV de pura potència

Fins aquí hem explicat tot allò superficial però, sens dubte, el més interessant és el seu motor. El BMW M2 Coupé munta un motor 3.0 TwinPower Turbo de sis cilindres en línia que genera 370 CV de potència a 6.500 rpm amb un parell màxim que puja fins els 465 Nm entre les 1.400 i les 5.560 rpm, un marge molt ample que ens dóna el màxim des de ben avall. A més a més, el motor equipa un càrter específic i una bomba d’oli extra que permet una millor lubricació quan vulguem exprimir al màxim el revoltós M2 Coupé.

Com a gran novetat, i veien la tendència actual del mercat, és la seva caixa de canvis manual de sis velocitats; per sort BMW, en aquest cas, encara entén que la conducció és quelcom manual. Tot i així i opcionalment, es podrà equipar la caixa de canvis automàtica DKG de doble embragatge i set marxes. Òbviament aquesta és molt més efectiva ja que l’acceleració de 0 a 100 km/h és de 4,3 segons, mentre que amb el canvi manual suposa perdre dues dècimes (4,5). Amb aquestes xifres del canvi DKG, el M2 Coupé és igual de ràpid en acceleració que un M4 amb canvi manual gràcies, en part, al reduït pes, concretament 1.495 quilograms, aconseguit amb la utilització d’alumini en els braços de suspensió, així com eixos també d’alumini que garanteixen una gran rigidesa del xassís.

BMW M2 Coupé, el petit es revela
Motor 3.0 TwinPower

Pel que fa referència a les solucions tècniques, el BMW M2 Coupé munta un diferencial actiu anomenat Aktive M que permet distribuir de forma activa la potència a les rodes de l’eix posterior, el qual (no ho hem dit però us ho podeu imaginar) és on rep tota la força motriu, així com diferents modes de conducció que s’adaptaran a les condicions que li exigim. Tot això i com hem pogut veure durant els darrers mesos a través de diferents vídeos, s’ha posat a punt a l’exigent i complicat Nürburgring-Nordschleife.

Ara només queda veure’l en directe i saber si impressiona més que a les fotos. De moment podem afirmar que és digne successor del BMW M1 Coupé i que, quasi bé, el prefereixo a ell abans que un M4, però això ja és una impressió subjectiva que no tothom pot pensar.