El BMW M3 del seus somnis es va convertir en un autèntic malson

Quan un està pensant en comprar un cotxe de segona mà és perfectament conscient que està davant d’una loteria ja que la utilització prèvia pot comportar alguns problemes que no trobaríem en un model nou. A més, i més sovint del que desitjaríem, els venedors no et donen tota la informació necessària i essencial que hauria de saber el futur propietari. Això mateix és el que li va passar a Rob Willis, un britànic de 27 anys, que, després de comprar el cotxe dels seus (i de molts) somnis, el BMW M3, va descobrir una sèrie de problemes ocasionats per la seva espectacular aparició a Top Gear.

Willis es va enamorar del BMW M3 de color blau Yas Marina amb pocs quilòmetres que hi havia al concessionari i, després de pagar 50.000 lliures britàniques (70.000 euros aproximadament), aquesta fantàstica màquina va passar a ser seva.

Tot era un somni de color blau però, amb el temps, el príncep es va començar a convertir en granota. El seu flamant BMW M3 començava a tenir alguns problemes i Willis no ho acabava d’entendre. Però, un dia, mentre veia tranquil·lament amb la seva dona un dels seus programes predilectes, Top Gear, es va quedar bocabadat quan el bo d’en Jeremy Clarkson treia fum de les rodes posteriors d’un BMW M3 que, sospitosament, era del mateix blau que el seu. Però, després de fixar-se més detingudament, la cosa no es quedava en només això, sinó que portava la mateixa matrícula!

El seu BMW M3 havia sortit a Top Gear | Diari Català
BMW M3 a Top Gear

Alarmat, Willis es va dirigir ràpidament cap al concessionari BMW on havia comprat el BMW M3 i, en efecte, el comercial va haver de reconèixer la participació del cotxe en el famós programa (informació que no havia facilitat prèviament). A més, també va haver d’afirmar els seriosos problemes del cotxe (ja existien abans de la compra), els quals eren massa greus com per poder circular.

Willis, com és normal, es va enutjar ja que li havien venut un cotxe sense informació essencial i, el que és pitjor, amb uns problemes previs que tampoc se li havien notificat. A partir d’aquí, BMW i Willis van començar una negociació que va acabar amb el canvi del BMW M3 per un BMW 330d equipat amb tot. Certament, el canvi és força estrany ja que els dos models són com la nit i el dia però, si Willis ho va acceptar, significa que ja li estava bé i havia quedat satisfet amb la solució proposada sobre la taula.

Si mirem enrere, concretament al 2003, Jaguar va viure una situació molt similar però el que cal deixar clar és que, en cap cas, és culpa de Top Gear, sinó de les marques que no han solucionat uns problemes evidents i, a més, no han donat una informació que hauria de ser essencial.