700 unitats i injecció d’aigua per al BMW M4 GTS

Ja ha arribat, l’huracà ja està aquí i pretén que ningú l’aturi. Sí, el BMW M4 GTS és ja una realitat (o un somni, segons es miri) que vol trencar tots els esquemes i arrasar tot allò que es trobi enmig del seu camí. És el M més radical que es recorda, amb un màxim de 700 unitats, més potència i menys pes, amb injecció d’aigua per primer cop en un cotxe de producció, en definitiva, una autèntica bèstia de conducció .

Disseny radical

Tot just es celebren els 30 anys de l’aparició del primer BMW M3, el e30, segurament el més nostàlgic de tots, i per rememorar-ho BMW aposta pel llançament de l’espectacular M4 GTS, el qual és capaç de millorar la perfecció del M4. Aquest GTS va ser presentat fa uns mesos com a prototip però la versió definitiva poc a variat respecte aquell primer disseny.

Exteriorment ja el veieu, una autèntica passada! El seu kit aerodinàmic ja mostra com de potent pot ser aquest cotxe ja que és molt més agressiu que el M4 convencional. Per davant destaca el spoiler de llavi inferior que sobresurt, així com la calandra ja característica del M4. La forma del capó també és un gran avís que allà sota està passant quelcom molt gran. De la vista lateral destaquen les imponents llandes d’aleació ultralleugeres model 666 M de 20 polzades retocades amb color Acid Orange. Al davant les mides són 265/35 R19, mentre que al tren posterior equipa 285/30 R20.

BMW M4 GTS, perfeccionant la perfecció
Motor

Una de les característiques principals del disseny exterior són les òptiques amb tecnologia OLED, una primícia mundial. Compostes per díodes LED (píxels) de només 1,4 mm de grandària, emprèn la mateixa tecnologia de la pantalla dels smartphone i permeten crear un disseny molt més intricat per a les òptiques posteriors. Així doncs, és una clara declaració d’intencions de cap on aniran les òptiques de cara el futur.

A la part posterior destaca l’espectacular aleró de fibra de carboni amb suports d’alumini que ha estat creat detalladament per tal de millorar l’aerodinàmica del BMW M4 GTS. Així mateix, manté les quatre sortides d’escapament amb el difusor a la zona central.

Interior “Racing”

Tota la radicalitat exterior també havia de veure’s reflectida a l’interior i BMW ha sabut com fer-ho d’allò més bé. Si una cosa ressalta a la vista són els seients baquet de fibra de carboni que estan forjats amb Alcàntera, així com una consola central més simple que permeti alleugerà pes i assegurar una millor experiència de conducció. El volant també està entapissat amb Alcàntera i té la franja taronja que ens senyala la posició central.

I si no en tenim prou podem demanar el kit Culbsport (sense cost afegit), el qual aporta una gàbia antivolcada de color taronja que suprimeix els seients posteriors. A més a més, aquest kit també incorpora un extintor de dos quilos situat entre els dos seients davanters. Sens dubte, amb aquesta configuració el BMW M4 GTS passa a semblar-se al M4 DTM.

BMW M4 GTS, perfeccionant la perfecció
Interior

Una dieta estricte

Una de les claus per entendre el BMW M4 GTS és la pèrdua de pes que maximitza les seves prestacions. En aquest sentit, el pes total del vehicle és de 1.510 quilograms, uns 100 quilos menys que el M4 convencional, fet que s’ha aconseguit gràcies a l’útilització constant de fibra de carboni a llocs com el sostre o el capó. Així mateix, l’eix de transmissió, els seients baquet i l’aleró també utilitzen aquest material. A més a més, els frens són carboniceràmics i l’escapament de titani. Tots aquests ajustos signifiquen aquests 100 quilograms de menys.

500 CV amb injecció d’aigua

Tot el que hem explicat fins ara és espectacular i radical, però la gran innovació del BMW M4 GTS recau sobre el seu motor, el qual és el primer que passa a producció el sistema d’injecció d’aigua. Aquest sistema d’aigua polvoritzada a l’admissió provoca que es redueixi la temperatura de l’aire de l’admissió permetent una combustió més optimitzada, més potent i més eficient, és a dir, amb aquest sistema podem aconseguir millors prestacions sense renunciar a la màxima eficiència.

El motor del BMW M4 GTS és el ja conegut 3.0 TwinPower Turbo de sis cilindres en línia del M4 però portat fins als 500 CV de potència. El parell motor es situa en uns estratosfèrics 600 Nm entre les 4.000 i 5.500 rpm. L’acceleració de 0 a 100 km/h és de 3,8 segons i la velocitat punta de 305 km/h, unes xifres mai vistes en un M3/M4. La caixa de canvis serà l’automàtica DKG de doble embragatge i set marxes, així que si algú estava pensant en un canvi manual, ja se’l pot treure del cap.

BMW M4 GTS, perfeccionant la perfecció
Vista posterior

S’espera que el seu dinamisme sigui el millor de sempre d’un M. Per aconseguir-ho s’han muntat noves barres estabilitzadores, subxassís d’alumini, amortidors de tipus coilover aptes per marcar la diferència en circuits, una bomba addicional d’oli i un càrter redissenyat. A més a més, munta un diferencial autoblocatge electrònic que varia segons les exigències del traçat.

Tota aquesta maquinària ha aconseguit rodar a l’inferd verd de Nürburgring en només 7 minuts i 28 segons, 14 segons més ràpid que el M4 convencional i superant l’espectacular registre que recentment va firma Alfa Romeo amb el Giulia QV.

Sens dubte, aquest BMW M4 GTS no li prohibiria l’entrada al meu garatge, quina bèstia!