BMW aposta per substituir els retrovisors per càmeres amb el Mirrorless

La marca alemanya presenta el BMW i8 Mirrorless i diu adéu als retrovisors convencionals, substituint-los per càmeres que projecten la imatge a l’interior del vehicle. Sens dubte és una solució innovadora que no tardarem en veure en els cotxes de producció.

Aquest BMW i8 Mirrorless incorpora dues càmeres subjectades com si fossin un retrovisor convencional. Així mateix aporta una tercera càmera muntada a la part superior del parabrisa posterior. Totes les imatges s’uneixen i són mostrades com una sola imatge en alta resolució que apareix en el mirall retrovisor interior. La imatge de la càmera posterior cobreix un major angle de visió del que es podria veure utilitzant només els miralls de l’interior i exterior. No és necessari ajustar les imatges. Fins i tot els motociclistes poden ser gravats per la càmera o bé directament per la visió de la finestra lateral. Els perillosos angles morts estan destinats a desaparèixer.

La pantalla és una mica més gran que un mirall interior actual però té un aspecte més atractiu. Un element extra del sistema és que avalua les imatges de la càmera i respon al moment a possibles perills. Si, per exemple, el conductor posa l’intermitent cap a qualsevol dels costats, i ve un cotxe per darrere a major velocitat, una icona de color groc immediatament apareixerà al monitor i anirà augmentant en grandària a mesura que el perill s’apropi més.

BMW Mirrorless, adéu als retrovisors | Diari Català

Les càmeres que substitueixen els miralls exteriors són més petites que els retrovisors exteriors actuals i permeten una visió més àmplia del lateral frontal del cotxe. El monitor evita que el conductor sigui objecte d’enlluernament directe i el contrast pot ser ajustat per adaptar-se a les condicions de llum. A més, els passatgers també poden veure el trànsit al monitor, i quan vulguin sortir del cotxe, poden veure si hi ha vianants o ciclistes per no posar-los en perill abans d’obrir la porta.

Les subjeccions de les càmeres estan dissenyades perquè siguin aerodinàmiques i Aero acústiques ja que generen més coeficient aerodinàmic i, conseqüentment, menys soroll de vent. Sens dubte aquesta nova aportació de BMW és un nou pas endavant en la tecnologia del cotxe i en la seguretat del mateix, tot i que costa familiaritzar-se en les formes. De sempre s’havia dit que els retrovisors eren una molèstia pel que fa a la aerodinàmica, així que les càmeres poden ser la solució adequada.