BMW R NINE T, per gaudir de la moto a l’aire

0
La BMW R NINE T
Foto: Ferran Mirot - BMW R NINE T

Una roadster clàssica amb estil propi, així és la BMW R NINE T

Passió, disseny, pur plaure de conduir. Això és el que fa que la BMW R NINE T sigui tan essencial per als entusiastes de les clàssiques. Modificar, pilotar, gaudir. La NINE T en estat pur.

Estètica

La BMW R NINE T
Foto: Ferran Mirot – BMW R NINE T

Si mirem la moto amb calma, la seva estètica sembla que vingui del passat, una cafè racer vintage. La BMW R NINE T emana passió per la carretera, aquell caràcter de viure la vida amb la teva moto fins a la mort amb la cabellera a l’aire i tocant el cel amb les mans. L’òptica davantera rodona amb la insígnia de BMW, li dóna un toc d’estil. Els imponents frens Brembo amb la llanda multiradi intenten amagar el seu cor, un motor bòxer clàssic de la marca alemanya. Aquest motor marca tota la moto i fa respecte en mirar-la, en el teu pensament només esta de pujar i volar. La part posterior acaba amb un seient gran i tou encara que el pots canviar per altres opcions, el monobasculant que amaga el cardan fa que la llanda radial brilli per la seva espectacularitat.

El seu quadre de comandament és molt minimalista, amb una pantalla simple i dues esferes analògiques que trobem a faltar més sovint en aquesta època tan digitalitzada. BMW ha fet una moto amb caràcter on dins la seva gamma hi tenia un buit i entra amb força en aquest segment a l’alça de les roadster clàssiques o cafè racer.

Motor i cicle

L’imponent motor bòxer de 1170 cc que munta la BMW R  NINE T, marca la línia i el caràcter de la moto, rememorant com és tradició en la marca alemanya. A més, no munta l’últim

La BMW R NINE T
Foto: Ferran Mirot – BMW R NINE T

i modern bòxer de càrter únic dotat amb refrigeració líquida, sinó que per propulsar-la s’ha optat pel bòxer de la generació anterior, refrigerat per aire (i oli) separat del principal per un embragatge monodisco en sec. Encara que ha rebut diverses evolucions, BMW porta fabricant aquest motor des de 1994 i, per tant, és un element molt polit i perfeccionat. A més, per a la seva última comesa ha rebut uns últims retocs, demostrant-nos que el seu funcionament està molt assolit i que amb 110 CV declarats és capaç de moure amb molta alegria els 222 kg que s’anuncien en ordre de marxa per a aquesta nova moto.

Per agafar aquests cavalls per banda, BMW opta per un xassís multitubular i un eix monobasculat que amaga el cardán. La marca alemanya no escatima en qualitat i equipa la NINE T amb un sistema de frens Brembo, davant amb pinces radials de discos de 320mm i darrere amb un disc de 265mm, amb ABS. Per acabar aquest arsenal tenim la suspensió davantera invertida amb reglatges una mica tous per gaudir del confort pel qual està construïda.

Comportament

He de confessar una cosa, era la primera bòxer sense telelever i la nit abans somiava que estava a califòrnia, a la seva costa, amb jaqueta de pell, guants curts, texans i botes altes, casc obert, les meves ulleres “d’aviador” i una carretera il·limitada, hem sentia lliure com si fos James Dean. De cop vaig despertar al concessionari de BMW, la meva admiració per aquesta moto era total, li donem gas en parat i notem com es mou cap al costat, ja m’havien advertit d’això.

La BMW R NINE T
Foto: Ferran Mirot – BMW R NINE T

La posició és còmode i el so ronc del motor, emana potencia. La primera entra suau i sortim cap a la jungla d’asfalt abans d’agafar la carretera de les bombolles. A Barcelona, entremig dels cotxes, es nota més àgil del que sembla, encara tenim el record de la Yamaha MT 09 o la Ducati Monster 821. La BMW marca estil per on passa, la gent et mira i lloa la moto al seu pas, el so ronc del motor combinat amb la seva estètica fa un conjunt esplèndid.

No té una agilitat d’una scooter però es mou amb rapidesa, ens sorprèn com es mou dins la jungla d’asfalt, ajuda molt la seva curta alçada a terra, els peus arriben ràpid a terra. Sortim de Barcelona i agafem un tram de la ronda, aquí notem la nul·la protecció aerodinàmica i el vent empeny amb força, amaguem una mica les cames darrere el motor i a una velocitat dins els límits arribem al destí.

L’autovia queda enrere, no és una moto feta per això si estem molts quilòmetres seguits, ens cansaríem molt rapidament però per sort, les carreteres són el seu punt fort i estem davant d’una. Posem primera i agafem el primer revolt, la BMW R NINE T es nota molt estable, la resposta del motor és contundent encara que pesa més de 200kg però la gran cilindrada amb 110cv, mouen amb fermesa tota la moto.

Els frens són espectaculars i la mossegada és enèrgica, una mica massa i tot per aquesta moto, fet que fa que puguem aprofitar al màxim la frenada una mica més si la suspensió fos una mica dura. Clarament no és una moto per anar tocant genoll a cada corba, de seguida tocarem amb el lateral del motor a l’asfalt. Gaudim de la carretera en un altre ritme i les corbes se succeeixen i el cansament no el notem, ens sentim lliures dins de l’esperit NINE T.

Ens acomiadem d’ella amb la sensació que aquell somni d’abans d’anar a buscar-la no era tan irreal i la percepció d’estar en una altra època no queda tan llunyana, ens haurem trobat al “DOC” a la plaça de la vila?

Valoració

BMW aposta clarament per una idea, una moto amb estil, caràcter i vintage, recordant les cafè racer que varen marcar una època. Aquesta moto té infinites maneres de personalització i la pots manegar al teu gust. Tot aquest paquet base per poc més de 15.000€ està disponible a tots els concessionaris BMW Motorrad. El món cafè racer de BMW t’espera….

FOTOS