BMW:  S1000 XR, esportiva, viatgera i aventurera

0

images (10)

La BMW S1000XR, és inacabable

Els usuaris d’aquest tipus de motos tenen en la S1000XR una nova eina per gaudir de la conducció, és una moto 4 en 1 (esportiva, turística, enduro i ciutadana)

En la nova BMW S1000XR trobem moltes similituds amb la BMW S1000R i la S1000RR, totes comparteixen motor, adaptat a cada tipus i característiques de cada model.

La potència de la S1000XR és de 160 cv a 11.000 rpm amb un parell motor de 112 Nm a 9.250 revolucions, és un motor molt progressiu i es pot circular amb ella sense utilitzar el canvi de forma continuada i una entrega de potència molt lineal però amb empenta

L’electrònica està molt present en aquest model (encara que alguns gatgets son extres a pagar a banda) porta  diferents tipus de conducció amb una versió bàsica amb dos tipus Road i Rain i altre paquet Pro que afegeix dos tipus addicionals  de conducció a més del ABS Pro i el sistema de control de tracció DTC.

El xassís està directament basat en la S 1000 RR i la S 1000 R, però amb cotes menys radicals per tenir un  equilibri perfecte entre conducció turística i esportiva. Els frens amb 320 mm amb quatre pistons radials davant i darrera un disc de 265 mm amb dos pistons, les suspensions tenen la forquilla i amortidor tarats i recorreguts netament més amplis que les seves germanes de 150 mm davant i 140 mm darrera. Com opció el paquet de suspensió Dynamic ESA regula electrònicament la suspensió dinàmicament, o sigui que es va adaptant constantment a les característiques de la carretera o a la nostra manera de pilotar.

On millor es troba la nostra BMW S 1000 XR és en una carretera de corbes. Quan la carretera comença a cargolar-se és el moment d’aplicar-se amb ella i l’electrònica i tot el sistema electrònic esta molt aconseguit i no és molt intrusiu.

A ritmes ràpids el tipus Dynamic actua per posar les suspensions mes endurides a l’hora d’atacar les corbes amb confiança, és rapidíssima, el motor espitja una barbaritat, la pots parar en un instant i l’entrada en corba és perfecte, però permet rectificar les traçades.

Els que ja tenim unes dècades no imaginàvem fa uns anys que tindríem tantes opcions de tot tipus i amb la tecnologia de la que fan gala aquestes motos i és que la BMW S1000XR ho te quasi tot, prestacions d’una esportiva, la comoditat d’una trail i les possibilitats viatgeres d’una gran turisme.

Com tota moto d’última generació, la S1000XR equipa de sèrie doble tipus de conducció (Rain i Road), frenada combinada, ABS Pro amb inclinació en corba i control de tracció “reactiu” ASC (els dos últims desconnectables).

Els extres: el Kit Dynamic (1.205,22 €) amb dos tipus de conducció més (Dynamic i Dynamic Pro), control de tracció “interpretatiu”, DTC amb anti-wheelie (en lloc del ASC), canvi semiautomàtic, control de creuer i intermitents de LED i llum diürna de LED, la suspensió electrònica semi-activa Dynamic ESA, els sobremans i el navegador Garmin amb comandament Multi-controller. També existeix un Kit Touring (1.509,55 €)  amb suspensió electrònica, punys calefactats, suports per a les maletes, preinstal.lació de navegador, cavallet central i graella portaequipatge.

 

¿On està el límit de les motos de l’era electrònica?

Realment és difícil descobrir perquè, una vegada confies en les assistències a la conducció, els diversos sensors i paràmetres que “subjecten” la moto fan que no hagis d’estar pendent de tècniques bàsiques de conducció i tu solament et preocupes de donar gas i frenar a fons, aconseguint que la moto segueixi la trajectòria que tu marques.

Es fàcil que la passió s’apoderi de tu i et posis a realitzar una conducció “on-off” amb el que aviat sobrepassaràs tots els límits lògics que el teu cap tenia preestablerts fins llavors, és adictiva.

La frenada combinada amb sistema Brembo radial, permet arribar fins el vèrtex de la corba, la mínima transferència de pesos en frenada i acceleració aconsegueix una estabilitat intractable i la facilitat per a canviar de direcció de forma ràpida en una moto que declara 228 kg en ordre de marxa i amb la que no tens que anar ajupit és, simplement, sorprenent.

Per anar de corbes o, ja posats, arribar a la fi del món, que és el que demana aquesta màquina.

L’entrega de potència és infinita, i afortunadament dosificable. La moto té força sempre, és contundent i s’aprecia ràpida i àgil i sempre és còmoda.

En acció

¿Que cóm va? Impressionant

Tu pots imaginar, crec que és un conglomerat d’experiències així que imaginat una moto amb ergonomia derivada de la BMW R 1200 GS i la resposta del motor i comportament de cicle de la BMW S 1000 RR, això impressionant.

El motor té un so preciós, de moto gran de quatre cilindres amb alguna explosió quan reduïm, de les que recorden a Moto GP i que sonen a potència, però quan obres gas amb força surt disparada, dóna igual on estigui l’agulla del tacòmetre fins velocitats fora de lògica, amb total seguretat i confiança.

images (6)          images (7)

Anem de corbes?

Canvia ràpid de direcció, inclines el que vulguis i obres gas amb contundència a la sortida de les corbes, sense pensar molt “Quant obro?”. Manté la traçada i simplement surt disparada a la següent corba. L’assistent de canvi ajuda molt al ser semiautomàtic.

És una trail, però no té suspensions off Road, es pot seleccionar el tipus de suspensions independentment del de conducció, la moto és sempre molt ferma.

f_W3000942

 

 

Conclusió

 La BMW S 1000 XR és una autèntica esport de manillar alt que, a més a més, permet llargues sortides per autopista i carretera amb total comoditat. Està destinada a aquells que busquen una moto còmoda, polivalent, però eminentment esportiva en quant a comportament.

 

EL MILLOR

  • Màxim nivell tecnològic
  • Comportament esportiu o tourer, perfecte
  • Motor potent, dosificable i fàcil per al seu nivell de potència.
A MILLORAR

  • Part de l’equipament tecnològic hauria de ser de sèrie: sense ell, serà una altra moto
  • Seient regulable en alçada: tan sols hi ha una opció canviar de seient

S1000XR-2015-052

FITXA TÈCNICA

Cilindrada
999 cc
Potència màxima declarada
160 CV a 11.000 rpm
Parell màxim declarat
112 Nm a 9.250rpm
Canvi/Transmissió
6 velocitats/Cadena
Xassís
Doble biga alumini
Suspensió davantera
Forquilla invertida 43 mm, 180 mm recorregut
Dynamic ESA en opció
Suspensió posterior
1 amortidor, 140 mm recorregut, ajustable precàrrega i extensió
Fre davanter
2 x Discos ABS . ABS Pro en opció
Fre posterior
Disc
Pneumàtic davanter
120/70 ZR 17
Pneumàtic posterior
190/55 ZR 17
Entre eixos
1.548 mm
Alçada seient
840 mm
Capacitat dipòsit
20 l.
Pes declarat
228 kg (en marxa)

PREU
16.950€ + extres