BMW X1 2016, el petit de la casa

0
BMW X1

BMW X1

Presentada la segona generació del SUV

Els SUV segueixen de moda, és un dels segments on més aposten les grans marques ja que darrere d’ells hi ha una gran tirada comercial de mercat que no poden desaprofitar. Amb aquest context, BMW presenta la segona generació del X1, el seu petit SUV que arriba amb grans novetats tècniques i tecnològiques i un disseny molt similar al del seu germà gran, el BMW X5. Serà presentat oficialment al Saló de Frankfurt amb la intenció de continuar el mateix camí d’èxits obtinguts en ventes durant la primera generació.

El nou BMW X1 aporta moltes novetats, però hi ha una que destaca per sobre de la resta. Fins ara el petit SUV alemany utilitzava la propulsió posterior per moure’s, així com la tracció integral, però amb la segona generació la potència es trasllada cap a les rodes davanteres (igual que el Serie 2 Tourer), tot i que seguirà mantenint les versions xDrive de tracció integral. Aquest canvi es deu a la posició del motor que passa a ser transversal per tal de donar més espai a l’interior i optimitzar els costos. Com vèiem BMW comença a canviar la història, principalment en els models més baixos com el Serie 1, Seria 2 Tourer o, en aquest cas, el X1.

BMW X1 posterior

Pel que fa a les motoritzacions, el nou BMW X1 seguirà oferint versions benzina i dièsel que oscil·laran entre els 150 i 231 CV. Totes seran de quatre cilindres, tot i que futurament és possible que entri algun nou motor de tres cilindres. Les versions menys potents portaran la tracció davantera, però la gran majoria optarà pel sistema xDrive de tracció integral que no és permanent. En benzina tindrem el xDrive20i o sDrive20i amb una potència de 191 CV i un consum de 5,9 l/100 km a la versió manual de tracció davantera, i el xDrivei25 amb 231 CV de potència i una acceleració de només 6,5 segons, realment una bona xifra pel tipus de vehicle que és. En dièsel trobarem el sDrive18d de 150 CV i un consum de 4,1 litres, el xDrive20d de 190 CV i el xDrive25d de doble turbo i 231 CV de potència amb un parell màxim de 450 Nm i un consum, aproximat, de 5,0 litres als 100 quilòmetres.

El nou X1 estarà disponible amb una caixa de canvis manual de sis velocitats o una automàtica Steptronic de vuit relacions. El canvi manual és totalment nou i acompanya el motor per aconseguir uns canvis més fluids i suaus.

El seu aspecte és força interessant, no difereix gaire del X5, però és més compacte que el seu predecessor . En aquest sentit, és més curt i més alt; les seves mides són 4,43 metres de llarg, 1,6 metres d’alçada i 1,82 metres d’ample. El frontal és molt de l’estil actual dels SUV de la marca amb la gran graella i les òptiques LED, però potser aquest és veu més dòcil, com si li haguessin tret part de l’agressivitat d’un, per exemple, X5, fet totalment normal quan ets el germà petit de la família. La línia lateral és ascendent i acaba en una part posterior una mica elevada i unes òptiques que segueixen l’estil de la marca. Té una sortida d’escapament a cada banda i la zona baixa de tot el cotxe va protegida amb el característic plàstic negre dels SUV. Tindrem diversos nivells d’acabat; Advantage, Sport Line, xLine i M Sport, els quals ens ajudaran a personalitzar una mica més el nostre X1.

BMW X1 interior

Si anem cap a l’interior, aquest rep un profund rentat de cara amb una imatge més sofisticada i més al nivell de la marca que és. Segueix la línia de la marca oferint un conjunt conservador sense rareses. De sèrie tindrem la pantalla de 6,5 polzades a la part superior de la consola central que es controla a través del sistema iDrive, i la connectivitat USB. Tal com hem dit abans, un dels objectius de col·locar el motor de forma transversal era guanyar espai interior, i BMW ho ha aconseguit ja que aquest X1 ofereix més marge per les cames i pel confort de tots els ocupants, sobretot pel conductor. El maleter ascendeix fins els 505 litres de capacitat, una gran xifra dins del seu segment.

Realment BMW no ha buscat una gran revolució amb la segona generació del X1; sí que és cert que tècnicament ha girat la truita amb la tracció i la posició del motor, però estèticament no ha volgut arriscar i ha assegurat el tret amb les millores necessàries per adaptar-lo a les exigències actuals del mercat.