BMW X4 M40i, la bèstia que faltava per arribar

0
BMW X4 M40i, la bèstia que faltava per arribar
BMW X4 M40i
BMW X4 M40i, la bèstia que faltava per arribar
BMW X4 M40i

Amb 360 CV, el BMW X4 M40i supera al Porsche Macan

Com és habitual la xarxa va un pas per davant de les pròpies marques i els juga ‘males passades’ de tant en tant. És possible que sigui això el que ha succeït amb les imatges filtrades del nou model de BMW, el X4 M40i. L’èxit d’aquest SUV és palpable, però com no podia ser d’una altra manera la marca alemanya volia anar una miqueta més enllà i presentar a la seva clientela un model que ajunti el prestigi amb la potència, tot en un. D’aquest objectiu s’ha encarregat l’equip de M performance.

Les diferències estètiques no són molt exagerades i és força semblant als models crossover que compten amb el paquet M Sport exterior. Els elements distintius que es poden observar provenen del paquet ‘M Aerodynamic Package’ i de moment es limiten a les preses d’aire frontals (més exagerades), els passos de roda específics, el color dels retrovisors i altres elements en gris setinat, les llandes exclusives de 19 polzades, un nou color (el blau Long Beach) a més de les noves sortides d’escapament, una a cada costat, que augmenten la sensació d’esportivitat que aporta el nou difusor fosc. El logotip M40i identificarà aquest model en la part posterior, en les plaques laterals i en el volant. Del seu interior encara no es pot dir gran cosa excepte que el seu volant i els seients canvien per incrementar l’ambientació ‘racing’.

BMW X4 M40i, la bèstia que faltava per arribar
BMW X4 M40i vista posterior

El sorprenent, encara que tampoc radicalment diferent, és el que s’amaga sota el capó del M40i: un motor benzina, 3.0 litres, turboalimentat de sis cilindres i injecció directa que ja muntava el 340i (2015) i el 740i (2015). Això sí, gràcies a alguns ajustos la potencia ha passat dels 326 cavalls als 360 CV, una xifra superior a la del SQ5 3.0 TDI plus, a l’imponent Porsche Macan S i 54 CV més potent que la versió inferior, el xDrive35i. Com hem comentat, en prestacions no hi ha una diferència brutal. El motor del X4 M40i tindrà una acceleració de zero a cent quilòmetres per hora en 4,6 segons, una mica més ràpid que el xDrive35i, i la seva velocitat màxima (limitada electrònicament) serà de 250 km/h (247 en el sDrive35i). El consum que declara BMW és de 8,6 litres als cent quilòmetres, notable per ser SUV d’aquestes característiques. No han avançat més però es suposa que el canvi automàtic seguirà sent el Steptronic de vuit marxes.

Aquest model no és un M pura raça però si cobreix el buit que molts clients del X4 reclamen. Aquest SUV combina perfectament l’exclusivitat dels crossover de la marca amb el caràcter que caracteritza els seus models ‘top de gamma’,  però en aquest cas faltava aquesta versió que aportés distinció esportiva. Amb les prestacions que s’han filtrat aquest xM40i arriba fort. Els seus rivals no ho tindran gens fàcil. Veurem com reacciona el mercat davant aquesta fera.