Deloitte pronostica que les llars espanyoles gastaran un 10% més durant aquestes festes

La consultora Deloitte acaba de publicar un estudi titulat Consum Nadalenc 2015 on preveu quin serà el consum mitjà de les famílies per aquest proper Nadal. Un informe que es mostra optimista per als comerços i que, per tant, augura una bona campanya de Nadal. Més concretament, la consultora ha xifrat en 684€ la despesa mitja de les llars espanyoles. En què ens gastarem aquests diners? Doncs principalment, apunten, en menjar, oci i també en regals. Si aquest pronòstic s’acompleix estaríem parlant d’un augment del 10% respecte el que es van gastar els ciutadans durant les festes de l’any passat. De fet, apunta l’informe, el factor emocional tornà a ser decisiu alhora de consumir més del que hauríem pressupostat en un primer moment.

La perspectiva de la situació econòmica del país és un altre dels factors que impulsen a la societat a gastar més diners. Deloitte, que ha analitzat el consum de 14 països, situa a Espanya com el cinquè estat on els seus nacionals es deixaran més diners amb les compres nadalenques. I doncs, justifiquen, els espanyols, a diferència dels alemanys, belgues, holandesos , o russos es senten més optimistes amb el futur d’Europa. La consultora, que porta analitzant el comportament de la despesa durant aquestes festes des dels anys noranta, també estudia quins seran els productes més demandats o els seus canals de compra. I quin és el regal més desitjat d’enguany? Doncs els diners en efectiu.

L’informe també mostra l’efecte de les noves tecnologies en els models de compra de la societat. Així doncs, malgrat les botigues de carrer continuen sent l’opció preferida pels ciutadans; cada vegada més, els usuaris utilitzen els dispositius mòbils per escollir el regal perfecte, alhora que creixen les ventes online. Deloitte també destaca que amb la crisi econòmica la demanda de préstecs per a fer front a les despeses d’aquestes dates ha descendit un 28%. La mateixa actitud mostren les compres compulsives que han patit una davallada del  48%. En contraposició, les compres de segona mà, la recerca de rebaixes o les comparatives a Internet han ascendit un 30%. En definitiva, la consultora s’afegeix així als bons presagis dels comerços i creu que les ganes d’oblidar momentàniament la dèbil economia familiar contribuirà a l’augment del consum durant el Nadal.