La marca francesa presenta el Bugatti Chiron al Saló de Ginebra

Ja el tenim aquí, el Bugatti Chiron és una realitat i s’ha presentat all Saló de Ginebra. Poques sorpreses, un disseny continuista, un motor més que potent i un preu prohibitiu, així és la nova bèstia de la marca francesa.

Mesura 4,54 metres de llarg, 2,03 metre d’ample i 1,21 metres d’alt. El seu motor és de posició central i encara es desconeix el pes però sabem que està construït sobre un monocasc de fibra de carboni. El disseny és continuista respecte al Veyron però aquest Bugatti Chiron es mostra més agressiu i amb unes línies més marcades. Se’l veu un cotxe més competitiu ja que algunes peces provenen de vehicles de competició de Le Mans.

Davant mostra una mirada enfadada, de mala llet, i les línies del capó ajuden a donar més volum. A la part posterior crida l’atenció la seva òptica formada per una sola peça que va d’una punta a l’altra. Així mateix, també ens ensenya un difusor de grans mesures on alberga les quatre sortides d’escapament.

Bugatti Chiron, el més ràpid de tots | Diari Català
Interior

L’interior del Bugatti Chiron és pur espectacle; s’ajunta el més modern amb un regust clàssic gràcies a l’alta qualitat dels acabats, els quals s’han treballat artesanalment. Cuir, insercions en fibra de carboni o costures cosides a mà defineixen l’habitacle d’aquest hiperesportiu. Així mateix, s’aposta per un disseny minimalista que no alteri la mirada del conductor, qui ha d’estar pendent del que té entre mans. A més, Bugatti ho posa fàcil, la majoria de controls del cotxe (arrencada, apagat, controls, etc.) es manen des del volant multifunció.

Com a curiositat, el Bugatti Chiron no empra cap pantalla tàctil ja que el quadre d’instruments ja s’encarrega d’aquesta funció amb contingut digital i analògic. Una vegada més, la marca mira cap al conductor.

Però el que realment interessa, i segur que ho esteu desitjant saber, és la seva mecànica. Sí, és més potent que el Veyron gràcies a un motor W16 de 8 litres amb 1.500 CV de potència a 6.700 rpm i un parell màxim d’1.600 Nm entre les 2.000 i 6.000 rpm. Compta amb quatre turbos i una caixa del canvi automàtica DSG de doble embragatge i set velocitats que envia tota la força a les quatre rodes. Amb això, és capaç d’aconseguir els 420 km/h, superant així al Veyron. L’acceleració de 0 a 100 km/h d’aquest Bugatti Chiron és de només 2,5 segons.

Bugatti Chiron, el més ràpid de tots | Diari Català
Vista posterior

Com a curiositat tècnica, el Chiron aporta uns pneumàtics Michelin creats específicament per a ell ja que la fita de superar els 400 km/h i les forces G que pugui arribar a produir, podrien destrossar un pneumàtic convencional.

Sens dubte, el Bugatti Chiron és una autèntica demostració de força del Grup Volkswagen i un exemple per a molts que vulguin aventurar-se en això dels hiperesportius. Només es fabricaran 500 unitats, de les quals més d’un terç ja estan venudes per un preu de 2,4 milions d’euros sense impostos. Els primers afortunats el rebran durant la tardor d’aquest mateix any.